Ecco kijkt met een tevreden gevoel terug op het afgelopen jaar. Het Deense schoenenmerk spreekt zelfs van een 'recordomzet en -winst' in 2014.

De brutowinst groeide van 165 miljoen euro tot 176 miljoen euro, een stijging van 6,6 procent. De nettowinst nam ook toe, met 7,6 procent van 106 miljoen euro tot 114 miljoen euro. De netto-omzet steeg van 1,1 miljard tot 1,2 miljard euro.

“2014 was een jaar vol uitdagingen, maar door snel te handelen en dankzij de sterke prestaties van de gehele Ecco Group is het ons gelukt goede resultaten te boeken. Sterker nog: onze beste resultaten ooit," aldus de opgetogen CEO Dieter Kasprzak.

Voor 2015 voorspelt Ecco nog steeds veel uitdagingen in de markt in Rusland en Oekraïne. "Over het algemeen verwachten we dat het resultaat in 2015 op gelijke voet zal zijn met dat van 2014, gericht op de geplande winstgroei in de komende jaren,” zegt financieel directeur Steen Borgholm.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN