• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Go PopUp uit Barcelona sluit financieringsronde van 300.000 euro en vervijfvoudigt zijn waarde

Go PopUp uit Barcelona sluit financieringsronde van 300.000 euro en vervijfvoudigt zijn waarde

Het Barcelonese platform Go PopUp verbindt vastgoedeigenaren met merken en bureaus op zoek naar unieke locaties voor lanceringen, activaties of immersieve campagnes. Het bedrijf sluit een financieringsronde van 300.000 euro, geleid door Ona Capital. Dit Catalaanse durfkapitaalfonds is gespecialiseerd in het stimuleren van groeiende tech-startups.

Verschillende business angels, die kapitaal en strategische begeleiding bieden, sloten zich aan bij de operatie, samen met publieke steun van ENISA. Deze kapitaalinjectie maakt verdere opschaling van het aanbod van tijdelijke en gedenkwaardige ervaringen mogelijk.

De financieringsronde komt op een cruciaal moment. In slechts een jaar tijd is het bedrijf winstgevend geworden en is de waardering vervijfvoudigd. Met activiteiten in 22 steden en dertien landen, van Madrid tot New York en Amsterdam, consolideert het bedrijf een expansie die onwaarschijnlijk leek. Dit was het geval toen medeoprichtsters Michelle Felip en Carolina Argenté de controle overnamen toen het bedrijf op de rand van faillissement stond.

Medeoprichtsters namen controle terug bij naderend faillissement

Sindsdien hebben de medeoprichtsters het bedrijf exponentieel weten te reactiveren en op te schalen, waarmee de basis is gelegd voor een nieuwe groeifase. In dit proces kregen zij begeleiding van Atomic4VC, de durfkapitaaltak van het Atomic4-ecosysteem. Deze partij ondersteunde niet alleen het bedrijf, maar was ook leidend in de strategie voor marketing, verkoop en positionering.

“We hebben Go PopUp gered op een kritiek moment en besloten het model opnieuw uit te vinden. Vandaag de dag zijn we niet alleen winstgevend, maar hebben we ook bewezen dat het pop-upformat een van de meest effectieve strategieën blijft voor merken die verbinding willen maken met mensen en echte impact willen genereren”, legt Felip uit in een persbericht. Argenté benadrukt daarin de rol van deze nieuwe financieringsronde voor de versnelling van de groei.

“Deze ronde met Ona Capital stelt ons in staat onze wereldwijde gemeenschap van ruimtes en merken verder uit te breiden. Steeds meer bedrijven begrijpen dat de fysieke ervaring cruciaal blijft, zelfs in het digitale tijdperk.”

Michelle Felip en Carolina Argenté, medeoprichtsters van Go PopUp. Beeld: Go PopUp.

“Steeds meer bedrijven begrijpen dat de fysieke ervaring cruciaal blijft”

Momenteel is het platform actief in onder andere Amsterdam, Barcelona, Berlijn, Buenos Aires, Dublin, Hamburg, Lissabon, Londen, Los Angeles, Madrid, Milaan, München, New York, Parijs, Porto, Rotterdam en Sydney. Volgens de website zijn er meer dan 3.000 ruimtes beschikbaar.

De resultaten weerspiegelen deze ontwikkeling: het bedrijf groeide met 149 procent ten opzichte van vorig jaar. De verwachting is dat de cijfers in 2026 opnieuw verdubbelen, met een geschatte groei van 200 procent. Deze impuls is ook zichtbaar in het aanbod van ruimtes, dat komend jaar zal groeien van de huidige 3.000 naar meer dan 6.000.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.


OF LOG IN MET
Pop-up