French Connection overweegt een mogelijke verkoop van het noodlijdende modemerk. Dat maakte het Britse modebedrijf op maandag in een persverklaring bekend.

French Connection, eigenaar van het gelijknamige merk French Connection, Great Plains en YMC, zegt dat het momenteel ‘alle strategische opties’ onderzoekt, maar dat er geen garantie is dat er een bod op het bedrijf zal worden gedaan.

Volgens Sky News zou French Connection topman Stephen Marks diverse partijen al benaderd hebben om zijn aandeel van bijna 42 procent in het bedrijf te verkopen.

French Connection kampt al jaren met toenemende concurrentie op de high street, van merken zoals ASOS, Zara en Forever 21. De omzet daalde al tijden. De omzet uit retailactiviteiten daalde in de eerste helft van 2018 met 10,5 procent door de sluiting van een aantal winkels. Toch was het bedrijf, dankzij de kosten reducerende maatregelen die het had getroffen, positief gezind en beloofde het dat het bijna weer winstgevend was.

French Connection maakte in de jaren negentig furore met zijn provocerende FCUK reclamecampagnes en was een geliefd merk op de high street. Een comeback met dit logo in 2016 mislukte echter.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN