Footlocker ziet omzet met 9,6 procent stijgen in Q2

Footlocker heeft in het tweede kwartaal, dat eindigde op 1 augustus, een omzetstijging van 9,6 procent geboekt bij een gelijkblijvend aantal winkels. De totale omzet steeg met 3,3 procent tot 1,7 miljard dollar (1,46 miljard euro), tegenover 1,6 miljard dollar (1,41 miljard euro) vorig jaar. Zonder wisselkoerscorrecties kwam de omzetstijging in het tweede kwartaal uit op 9,9 procent.

De nettowinst in het tweede kwartaal steeg met 33 procent tot 119 miljoen dollar en 0,84 dollar per aandeel. Vorig jaar was de nettowinst 92 miljoen dollar met 0,63 dollar per aandeel.

“We hebben het momentum waarmee we in 2015 begonnen uitgebreid, wat gegeneerd heeft in een uitstekende kwartaalomzet en winst in het tweede kwartaal,” zegt CEO en president Richard Johnson, toevoegend: “We bleven een brede en consistente kracht leveren in verschillende regio’s, banners, kanalen en categorieën.”

In de eerste zes maanden van het jaar stegen de netto-inkomsten tot 303 miljoen dollar oftewel 2,14 dollar per aandeel. Vorig jaar kwam de nettowinst uit op 254 miljoen dollar en 1,73 dollar per aandeel. De winst per aandeel steeg in het afgelopen half jaar met 24 procent.

De omzet met wisselkoerscorrecties steeg 2,9 procent en kwam uit op 3,6 miljoen dollar, tegenover 3,5 miljard dollar in 2014. De omzet in de detailhandel kwam uit op een stijging van 8,7 procent, en zonder wisselkoerscorrecties steeg de totale omzet met 8,9 procent.

In het tweede kwartaal opende Footlocker 21 nieuwe winkels, en er werden 65 winkels verplaatst of verbouwd. Tevens sloten 21 filialen hun deuren. Op 1 augustus 2015 had Footlocker 3.419 winkels in 23 landen in de regio’s Noord-Amerika, Europa, Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast had de sportketen 48 franchisevestigingen in het Midden-Oosten en Zuid-Korea, evenals 27 franchisewinkels van Runners Point en Sidestep in Duitsland en Zwitserland.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN