Foot Locker investeert in NTWRK
bezig met laden...
Foot Locker Inc meldt dat het 3 miljoen dollar (2,7 miljoen euro) geïnvesteerd heeft in het e-commerce en contentplatform NTWRK. De strategische investering maakt deel uit van financieringsronde waarbij in totaal 10 miljoen dollar (9,1 miljoen euro) wordt aangetrokken.
NTWRK werd een jaar geleden opgericht in Los Angeles en combineert contentcreatie en episodische programmering om exclusieve samenwerkingen tussen felbegeerde merken en grote namen in de popcultuur te verkopen. Zo heeft initiatief samenwerkingen opgeleverd zoals G-Shock + Gorillaz, Puma + Helly Hansen en Guess Originals + Seinfeld.
”Het innovatieve en aantrekkelijke contentplatform van NTWRK pioniert de manier waarop merken hun verhaal vertellen en hoe de jeugdcultuur winkelt. Bij Foot Locker blijven we continue gefocust op het verbeteren van de klantbeleving en investeren we voor groei, en onze samenwerking met NTWRK weerspiegelt onze doelstelling om ons bedrijf op nieuwe en spannende manieren verder uit te bouwen,” zegt Foot Locker voorzitter en CEO Richard Johnson in een persbericht.
Johnson benadrukte tevens dat veel van de recente samenwerkingen van NTWRK met merken zijn geweest die het assortiment van Foot Locker complementeren, zoals Nike, Jordan, Adidas, Puma, Champion en New Balance.
Dit artikel verscheen oorspronkelijk op fashionunited.uk. Vertaling en bewerking door Wendela van den Broek.