• Home
  • Nieuws
  • Business
  • FNG neemt Suitcase over

FNG neemt Suitcase over

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het Belgische FNG doet een nieuwe overname: Suitcase. De overname van de Belgische online speler past volgens het bedrijf in de dubbele strategie. Enerzijds wil FNG inzetten op herenmode, anderzijds wil het modebedrijf de online aanwezigheid vergroten.

In de afgelopen jaren focuste FNG op dames- en kinderkleding, maar richt zich sinds kort ook op herenmode. Na de overname van Brantano in 2016 werd er in het nieuwe winkelconcept al een herenafdeling ingericht, die inmiddels in 40 landen is uitgerold.

FNG wil nu ook premium segment herenkleding aanbieden en wil dit met de overname van Suitcase versneld uitrollen. Het bedrijf noemt de overname ‘een strategische stap in een groter project’.

“FNG heeft vanuit haar know-how en eigen brand portfolio plannen om dit multi-brand concept verder uit te rollen in een ‘bakstenen’ versie met als doel een volwaardige omni-channel speler in de markt te lanceren, waarbij het ’curated shopping’ business model de kers op de taart is,” laat FNG in een persbericht weten.

Suitcase overgenomen door FNG

FNG licht de overname toe: “De investeringen in het digitaal platform van Suitcase zijn voor FNG een hefboom in online business. Om Suitcase verder uit te bouwen, kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden. Bovendien is er in de Suitcase back-office veel synergie met de activiteiten van FNG te realiseren.” Volgens FNG onderscheidt Suitcase zich door ‘een uitgekiend en actueel assortiment herenkleding en biedt bovendien persoonlijk stijladvies op hoog niveau’.

“Sinds de start van Suitcase hebben we ervoor gekozen om stap voor stap en organisch te groeien, om alle aspecten van het curated shopping business concept in een online wereld goed te vatten. Vandaag staan we er als 100 procent Belgische online speler. Met die ervaring zijn we klaar om Suitcase naar zijn next level te brengen. We hebben in FNG de ideale partner gevonden om onze toekomstvisie te gaan uitrollen, en daarmee het verdere succes van het concept te verzekeren,” zegt Geert Mertens, managing partner van Suitcase.

Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee jonge Antwerpse ondernemers. Als eerste in België wilden ze een alternatief bieden voor de bestaande winkelmogelijkheden voor mannen. Na registratie op de site en een kort, telefonisch intake-gesprek, gaat een team van persoonlijke stijladviseurs aan de slag om outfits samen te stellen op basis van het profiel van de klant. Die worden kosteloos opgestuurd naar hem thuis, waar hij ze in alle rust kan doorpassen. Wat de klant leuk vindt, houdt hij bij. Wat niet, stuurt hij kosteloos terug. Outfits worden samengesteld op basis van een collectie van zo’n 30 merken, voornamelijk van Belgische en Scandinavische oorsprong.

Beeld: Suitcase Facebook

FNG
suitcase