Farfetch koopt CuriosityChina voor uitbreiding in Chinese markt

Online modeplatform Farfetch heeft de digitale onderneming CuriosityChina overgenomen, in een poging om sterker aanwezig te zijn op de Chinese markt. Dat schrijft Drapers Online.

Farfetch, dat producten aanbiedt van luxelabels wereldwijd, laat tegenover Drapers weten dat de overeenkomst betekent dat het bedrijf nu “merken de mogelijkheid biedt om snel hun online aanwezigheid in China op te bouwen”. “Het opent zeker nieuwe deuren. Wanneer we merken ontmoeten, staat China altijd bovenaan de lijst, maar het is een moeilijke markt om te bereiken. De manier waarop technologie in het land werkt is complex, wat het voor Britse bedrijven moeilijk maakt er te werken,” zegt Giorgio Belloli, chief commercial and sustainability officer bij Farfetch aan Drapers.

CuriosityChina, dat werkt met 80 luxe en premium merken die hun aanwezigheid in China willen vergroten, is gespecialiseerd in het verkopen van goederen via sociale media, met name via WeChat, de berichtenapp ontwikkeld door Tencent Holdings Limited. Wanneer de deal met Farfetch is voltooid, kunnen verkopers op het platform eigen winkels aanmaken op WeChat.

Beeld: Farfetch homepage screenshot