• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Fabletics wil vooruit middels internationale expansie

Fabletics wil vooruit middels internationale expansie

Door Danielle Wightman-Stone

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Dames activewearmerk Fabletics, dat in 2013 werd opgericht door actrice Kate Hudson en Adam Goldenberg en Don Ressler van TechStyle Fashion Group, heeft aangekondigd het label te willen ‘voortstuwen’ met internationale uitbreidingsplannen, nieuwe winkels en verbeterde collecties nadat het de jaaromzetgrens van 300 miljoen dollar heeft overtroffen.

Het op abonnees-gebaseerde concept biedt aan ruim 1,4 miljoen VIP-leden een gepersonaliseerde winkelervaring en betaalbare activewear, van trainingsoutfits tot lifestyle- jurken en collaboraties met beroemdheden als Demi Lovato. Fabletics wordt verkocht in tien verschillende landen, waaronder Nederland, Duitsland, Frankrijk en de VS. Het merk richt zich momenteel op een uitbreiding in de Europese markt, omdat de omzet daar 25 procent is gegroeid. Daarnaast lanceert Fabletics dit najaar een internationale groothandelssamenwerking, die het merk op de Filipijnen introduceert middels shop-in-shops.

“Ik ben ongelooflijk trots op hoe ver we zijn gekomen met het merk,” zegt Hudson in een verklaring. “We wilden een inclusieve gemeenschap creëren waarin vrouwen zich bevoegd voelen om een actieve levensstijl te leiden. Vijf jaar later hebben we dat en nog veel meer gerealiseerd,” aldus de medeoprichter.

Het merk dankt haar succes in de retail naar eigen zeggen aan integratie van online en offline met de bedrijfseigen OmniSuite POS-technologie, die klanten in staat stelt ‘naadloos te shoppen en transacties uit te voeren’.

Naast het uitbreiden van het retailnetwerk, is Fabletics van plan productcategorieën uit te breiden en vaker capsulecollecties te lanceren. Er zal worden gekeken naar kledingstukken die zijn geoptimaliseerd voor diverse sportactiviteiten, naast de bestaande kleurrijke lifestyle items waar het merk om bekend staat. De eerste nieuwe collecties zullen vanaf juli beschikbaar zijn.

Het origineel werd gepubliceerd op FashionUnited.uk. Vertaling en bewerking: Tessa Guntlisbergen.

Beeld: eigendom van Fabletics

Fabletics