Dat mode van de ene kant van de wereld, naar de andere kant van de wereld gaat, dat is geen nieuws. Export en import is in de modewereld heel normaal met nog maar weinig merken die in het land waar ze gevestigd zijn produceren en natuurlijk is daar ook nog de verkoop over de grens. In totaal heeft het heen en weer gereis ervoor gezorgd dat de export van mode de afgelopen tien jaar is toegenomen met 35,1 procent, aldus de World Trade Organization.

India maakte de grootste groei door - de export steeg in een decennium met meer dan 600 procent. De World Trade Organization heeft gekeken naar de periode tussen 2007 en 2017. Brazilië volgt op de tweede plaats met 242 procent stijging en het Midden-Oosten als een geheel komt neer op 114,51 procent groei. China zag de export van mode producten met 93 procent stijgen en de Europese unie met 33,54 procent.

De totale export van mode producten kwam eind 2017 neer op 471 miljard dollar (423,6 miljard euro). Waar de export van mode producten met 35,1 procent steeg de afgelopen tien jaar, steeg de export van diensten en goederen maar met 26,4 procent, aldus WTO.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN