• Home
  • Nieuws
  • Business
  • EssilorLuxottica boekt bescheiden omzetgroei in Q3

EssilorLuxottica boekt bescheiden omzetgroei in Q3

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Brillenbedrijf EssilorLuxottica boekt omzetgroei, zij het minder sterk dan verwacht Credits: EssilorLuxottica

Brillengigant EssilorLuxottica houdt zich vast aan een positieve momentum, zo blijkt uit een financieel verslag van de groep. Het Italiaans-Franse moederbedrijf van onder meer Pearle, Ray-Ban, Oakley, Eyewish, Grandoptical en Oliver Peoples noteert een omzetgroei, zij het bescheiden, in belangrijke regio's en productsegmenten.

De omzet van EssilorLuxottica is in het derde kwartaal met 4 procent tot 6,44 miljard euro gestegen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Beide segmenten – Professional Solutions en Direct to Consumer – vertoonden positieve groei in alle regio’s.

Het bedrijf, met brillenmerken als Burberry, Oakley en Ray-Ban, laat weten dat het ondanks de macro-economische uitdagingen in China een groei van 40 procent in Stellest-brillenglazen (een innovatief brillenglas ontwikkeld door EssilorLuxottica, specifiek gericht op het beheersen van bijziendheid bij kinderen) verkoop ziet.

Francesco Milleri, voorzitter en CEO, en Paul du Saillant, adjunct-directeur, onderstrepen de toewijding van de groep aan innovatie als de drijvende kracht achter solide groei. Als voorbeelden noemen ze naast de Stellest-brillenglazen de lancering van nieuwe producten zoals Nuance Audio, evenals de voortdurende samenwerking met Meta voor slimme brillen.

EssilorLuxottica is een Italiaans-Franse moederbedrijf van onder meer Pearle, Ray-Ban, Oakley, Eyewish, Grandoptical en Oliver Peoples. Het bedrijf produceert ook brillen voor luxe merken zoals Dolce & Gabbana, Chanel en Armani.

Lees ook:
Brillen
EssilorLuxottica
Eyewish
GrandOptical
Oliver Peoples
Pearle
Ray Ban