• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Ermenegildo Zegna Group ziet Zegna en Thom Browne groeien ondanks uitdagingen in eerste helft boekjaar

Ermenegildo Zegna Group ziet Zegna en Thom Browne groeien ondanks uitdagingen in eerste helft boekjaar

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Zegna SS23, beeld via Zegna

De Ermenegildo Zegna Group, moederbedrijf van onder meer Zegna en Thom Browne, zag de verkoopcijfers van beide grote dochterbedrijven de afgelopen zes maanden aanzienlijk toenemen.Halverwege het boekjaar kon de modegroep een omzetgroei van 20,8 procent noteren, zo blijkt uit het halfjaarverslag van het bedrijf.

De omzet kwam uit op 729 miljoen euro, tegenover 603,3 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De bedrijfswinst steeg van 51,7 miljoen euro naar 81,4 miljoen euro. Dat alles ondanks de macro-economische uitdagingen van het afgelopen half jaar en de invoering van coronamaatregelen in de regio China, waar de groep vorig jaar nog bijna de helft van de omzet binnenharkte.

De omzet binnen het Zegna-segment, waaronder vrijetijdskleding, maar ook maatpakken en schoenen vallen, steeg met 18,7 procent naar 553 miljoen euro. Thom Browne, het kleinere en meer experimentele merk van de Ermenegildo Zegna Group, zag de omzet met 30,3 procent stijgen naar 185,8 miljoen euro. Met name de vrouwenkledinglijn deed het volgens de Ermenegildo Zegna Group goed.

Voor het volledige boekjaar heeft de modegroep de prognose verhoogd. Waar aanvankelijk een omzetgroei van tussen de tien en vijftien procent werd verwacht, voorspelt het bedrijf nu een jaaromzet van rond de vijftien procent.

Ermenegildo Zegna Group
Thom Browne
Zegna
Zegna Group