Eerste details over nieuwe koers Zoe Karssen

Het Nederlandse bedrijf Fashion Invest maakt een doorstart met Zoe Karssen. “Na het faillissement van maart dit jaar zal modemerk Zoe Karssen haar deuren heropenen na een drastische transformatie”, aldus het tweede persbericht over de doorstart, vrijdagochtend. FashionUnited sprak telefonisch met Aida Albers, werkzaam voor marketingbureau Sissl en woordvoerder van Fashion Invest.

Fashion Invest over de 'nieuwe koers' van Zoe Karssen: “Het bedrijf wil hoogwaardige kledingstukken afleveren die lang meegaan en eerlijk worden gemaakt. Naast inzetten op kwaliteit wil Fashion Invest met ‘de nieuwe Zoe Karssen’ de nadruk leggen op vrouwelijkheid”, vertelt de woordvoerder telefonisch. “Er worden minder grafische prints gebruikt en de kleding zal ook minder stoer zijn dan voorheen.” Albers laat desgevraagd weten dat er nog geen keuzes zijn gemaakt over de collectie, de lancering ervan en het prijssegment. De woordvoerder vermoedt het einde van vleermuis-opdruk (waarmee Zoe Karssen bekendheid verwierf, red.), maar benadrukt dat de gesprekken hierover nog gaande zijn. De nieuwe koers heeft vooralsnog alleen betrekking op damesmode van het merk. De herenlijn van Zoe Karssen, die in 2016 het licht zag, krijgt voorlopig geen vervolg, zo meldt de woordvoerder telefonisch.

Fashion Invest ziet internationaal groeipotentieel van Zoe Karssen

Fashion Invest bereikte deze week overeenstemming met de curator van Zoe Karssen over een doorstart. Zoe Karssen B.V. is de overkoepelende organisatie waar alle activiteiten onder zijn ondergebracht, meldt de woordvoerder telefonisch. “Daaronder vallen inventaris, voorraden, website, merkrechten en het intellectueel eigendom van het merk”, aldus Albers. Details van de transactie zoals de overnamesom maakt de woordvoerder niet bekend.

Fashion Invest is een besloten vennootschap opricht op 26 juni 2018, leert het KvK uittreksel. De woordvoerder vertelt desgevraagd dat Fashion Invest een 'betrekkelijk vers portfolio' heeft. Volgens de woordvoerder richt het bedrijf zich op modebedrijven met internationaal groeipotentieel. Het internationale karakter van Zoe Karssen is doorslaggevend geweest bij de overname, verklaart Albers telefonisch. Schriftelijk laat Albers nog weten dat activewear-merk Braid Amsterdam onlangs onderdeel is geworden van het portfolio van het bedrijf.

Op de vragen of oprichter Zoe Karssen bij de onderneming betrokken blijft, welke werknemers nieuwe contracten krijgen aangeboden en in welke markten het merk actief wil zijn, kan de woordvoerder nog geen antwoord geven.

Over Zoe Karssen

Zoe Karssen werd in 2010 opgericht door Zoe en Quince Karssen. In 2015 had Zoe Karssen ruim 700 verkooppunten in dertig landen, waaronder in de Verenigde Staten, België en Groot-Brittannië. In Nederland had het merk ongeveer 85 verkooppunten.

Beeld: Zoe Karssen x Bijenkorf

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN