• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Dit zijn VF’s plannen met de nieuwe jeansdivisie Kontoor Brands

Dit zijn VF’s plannen met de nieuwe jeansdivisie Kontoor Brands

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De denimmerken van VF Corporation zijn inmiddels ondergebracht in de nieuwe divisie Kontoor Brands, Inc. Afgelopen jaar kondigde VF aan dat Wrangler, Lee en Rock & Republic in het nieuwe bedrijf worden opgenomen. De splitsing van de merken met de rest van het portfolio van VF moet ervoor zorgen dat de focus verscherpt kan worden en dat de merken meer waarde krijgen als losstaand concern. De groep komt nu naar buiten met de verwachtingen en de strategie van Kontoor Brands, Inc.

Kontoor Brands is op het moment bezig met een herstructurering en diverse initiatieven om kosten te besparen, zo blijkt uit het document. Zo trekt het concern zich terug uit verlieslatende markten en kanalen zoals Argentinië, wordt het Lee-kantoor samengevoegd bij het kantoor in Greensboro, wordt de productieketen gestroomlijnd en versimpeld en krijgt de commerciële organisatie in de Verenigde Staten en Azië een nieuwe vorm. De kostenbesparing moet meer dan 50 miljoen dollar gaan opleveren.

Uit de documenten blijkt dat de opzet bij Kontoor anders zal zijn dan bij VF Corp. Er wordt gewerkt aan een centrale en globale merk en product aanpak, waar deze bij VF nog gedecentraliseerd was en voornamelijk ook niet global. De optimalisatie van de productieketen levert voordelen op maar de merken kunnen ook gebruik maken van diverse scaling voordelen. Kontoor wil vooral inzetten op innovatie binnen het denim segment, maar wil ook daarnaast groeien in nieuwe categorieën en segmenten.

VF doet boekje open over strategie voor jeansdivisie Kontoor Brands

Voor het eerste jaar verwacht Kontoor Brands, Inc. een omzet van over de 2,5 miljard dollar door een kleine daling dankzij buitenlandse wisselkoersen, de impact van het veranderende consumentengedrag en strategische terugtrekking. Ook verwacht het spiksplinternieuwe bedrijf een terugloop bij het EBITDA, dat tussen de 340 en 360 miljoen dollar uit moet komen in het boekjaar 2019.

Voor 2020 en 2021 verwacht Kontoor een lage eencijferige toename van de omzet, wat overeenkomt met de eerdere verwachting die is uitgesproken. Het EBITDA moet in beide jaren ook stijgen met een eencijferige groei.

Beeld: VF Corporation media room

Kontoor Brands
Kontoor Brands Inc
Lee
VF CORP
VF Corporation
Wrangler