Dille & Kamille neemt Nederlandse conceptstore Hutspot over, begint mode-avontuur
bezig met laden...
De familie achter huis-, tuin- en keukenwinkel Dille & Kamille heeft het Nederlandse mode- en lifestylemerk Hutspot overgenomen. Dat bevestigt Hans Geels, directeur van Dille & Kamille, telefonisch tegenover FashionUnited. Dille & Kamille en Hutspot blijven twee afzonderlijke bedrijven, zo benadrukt hij. Maar Hutspot krijgt wel een vleugje Dille mee: het wordt geherpositioneerd als een duurzaam lifestyle-merk, met aandacht voor tijdloze en kwalitatieve producten.
De overname van Hutspot betekent voor Dille & Kamille het eerste mode-avontuur. “Al is Hutspot eigenlijk niet echt een modemerk,” vindt Geels. “Het is veel meer dan dat: het is lifestyle.” Dat lifestyle-gedeelte wordt het aandachtspunt, vertelt de directeur. “Het percentage mode zal iets teruglopen.”
Overname Hutspot: een uitgelezen kans voor Dille & Kamille
Hutspot, bekend van zijn moderne conceptstores in grote Nederlandse steden als Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven, ging eind 2020 failliet. Het bedrijf had kort voor de coronacrisis flink geïnvesteerd in zijn winkels en systemen, en had daarom nauwelijks buffer toen de coronacrisis toesloeg. Voor Dille & Kamille was de overname van Hutspot een uitgelezen kans, vertelt Geels. “Dille is een single-brand merk: alles in de Dille & Kamille-winkels is van het merk Dille & Kamille. Er zijn veel leuke en goede merken die wel in de Dille-winkels zouden passen, maar er niet in komen. We wilden daarom al heel lang graag een multibrand-propositie die past bij de missie van Dille: het gemakkelijker maken om duurzamer te leven.” Hutspot is dat bedrijf, aldus Geels.