• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Deze Belgische retailers lanceerden initiatieven voor slachtoffers van watersnood

Deze Belgische retailers lanceerden initiatieven voor slachtoffers van watersnood

Door Ilona Fonteijn

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

België is hard getroffen door overstromingen ten gevolge van een periode van uitzonderlijk hevige neerslag. Tientallen mensen zijn overleden en meer dan honderd mensen vermist. Maandag 20 juli werd uitgeroepen tot dag van nationale rouw om de slachtoffers van het noodweer te herdenken. Verschillende Belgische retailers wilden hun steun kenbaar maken en lanceerden initiatieven voor getroffen inwoners van de watersnood. Hier volgt een overzicht van de initiatieven.

Bristol organiseert inzamelactie

Schoenen- en textielketen Bristol organiseerde een nationale inzamelingsactie waarbij het bedrijf giften van klanten verdubbelt, zo maakte Bristol bekend in een persbericht. Het uiteindelijke bedrag wordt vervolgens geschonken aan het Rode Kruis. Daarnaast worden ook in totaal 4.500 artikelen beschikbaar gesteld voor getroffen gezinnen, die gebruik mogen maken van deze items. Hiervoor kunnen zij zich melden bij de filiaalmanager van 1 van de 12 deelnemende filialen. De winkels die hieraan meedoen zijn: Aywaille, Barvaux, Boncelles, Eupen, Féronstrée, Grivegnée, Jemeppe Sur Meuse, Malmedy, Seraing, Spa, Verviers en Waremme.

Torfs schenkt 50.000 euro en 1.000 paar schoenen

Het Belgische schoenenconcern Torfs heeft een donatie van 50.000 euro gedaan aan het Rode Kruis en 1.000 paar schoenen geschonken aan Wereld Missie Hulp.

PointCarré doneert duizenden kledingstukken aan Rode Kruis en vraagt klanten hetzelfde te doen

Multibrandstore PointCarré heeft een beroep op de solidariteit van de Belgen en vroeg klanten hun voorbeeld te volgen. Het bedrijf doneerde duizenden kledingstukken aan het Rode Kruis en vraagt van hun klanten om ook hun steentje bij te dragen door kleding te doneren.

Dim doneert ruimt 14.000 producten

Ondergoedmerk Dim heeft voor de slachtoffers van de watersnood 3880 stuks damesondergoed, 2880 stuks herenondergoed en 3120 paar sokken (voor dames, heren en kinderen) gedoneerd, zo maakt het merk bekend in een persbericht. Hiermee wil het bedrijf de slachtoffers naar eigen zeggen voorzien van basiscomfort.

Andere bedrijven die hulpacties op poten hebben gezet zijn supermarkten (Carrefour, Lidl en Aldi). Hun acties varieerden van het doneren van goederen (voedsel en verzorgingsproducten), tot giften en medewerkers die zelf in de getroffen regio’s zijn gaan helpen.

Beeld: Dim

Bristol
DIM
pointcarre
Torfs