Decathlon passeert wederom omzetgrens van 10 miljard

Voor het tweede jaar op rij heeft Decathlon het voor elkaar gekregen de omzetgrens van tien miljard euro te passeren. De sportwaren-specialist noteerde voor 2017 een omzetgroei van elf procent, waarmee het uitkomt op een totale omzet van ruim elf miljard euro. Dat maakt de Franse retailer bekend in haar jaaroverzicht.

Het merendeel van die omzet, zo’n 3,4 miljard euro, kwam op het conto van de Franse divisie van Decathlon. Op vergelijkbare basis steeg de omzet internationaal met vier procent. Online valt er nog veel te winnen voor de sportgigant: slechts 4,5 procent van de totale omzet behaald het via haar digitale kanalen, een stijging van 0,4 procent ten opzichte van 2016.

Decathlon heeft het in haar jaarverslag zelf over ‘een jaar van transitie en transformatie’: het opende 185 nieuwe verkooppunten en boorde tien nieuwe markten aan, waaronder Israël, Zuid-Afrika, Tsjechië en Zwitserland. In totaal zijn er nu 1352 verkooppunten in 39 landen. In Nederland opende Decathlon in 2017 een vestiging in Tilburg, waarmee het totale aantal winkels uitkomt op twaalf.

Dagblad Tubantia weet te melden dat er momenteel voorzichtig plannen zijn voor een nieuwe Decathlon-vestiging, bij de Woonboulevard in Almelo. Gilde Investors, voor zeventig procent eigenaar van de woonboulevard, is voornemens vijf miljoen euro te steken in een metamorfose. Henk Maassen van den Brink, grootaandeelhouder van de investeringsmaatschappij, noemt Decathlon in de krant als één van de geïnteresseerde ketens die hun intrek willen nemen in een nieuw gerenoveerde boulevard. “Andere winkels wíllen daarbij zitten. Daarom is het mooi dat Decathlon enthousiast is.”

Beeld: FashionUnited

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN