• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Decathlon en Tape à l'Oeil genomineerd voor Mercuriusprijs

Decathlon en Tape à l'Oeil genomineerd voor Mercuriusprijs

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modebedrijven Decathlon en Tape à l’Oeil zijn genomineerd voor de jaarlijkse Mercuriusprijs. De bedrijven nemen het op tegen elkaar en nog acht andere retailers.

Elk jaar reikt brancheorganisatie Comeos de prijs uit voor beste winkelconcept, maar dit keer zal gefocust worden op het concept dat zich het beste heeft aangepast aan de coronacrisis. Op 28 oktober zal de prijs worden uitgereikt.

Decathlon heeft de nominatie onder andere verdiend vanwege de partnerschappen die het aanging met diverse retailers (Carrefour, Delhaize en Colruyt), aldus het bericht op de website van Comeos. In de winkels van partners kwamen Decathlon-producten te liggen. “Tevens werden hun medewerkers tewerkgesteld in die voedingswinkels en leverden hun ondersteunende diensten support aan de collega-retailers. Daarnaast ging Decathlon de openbare markten op met de Decamobiel en lanceerden een circulair project en een tweedehandsproject voor fietsen.”

Kledingketen Tape à l’Oeil sleepte de nominatie in de wacht vanwege de volledige omslag naar ‘een omnichannel, digitaal en sociaal verhaal’. Het bedrijf lanceerde online fashion advisors, trendpresentaties en winkelmedewerkers werden via social media ingezet.

Comeos
Coronavirus
Decathlon
Mercuriusprijs
Tape a l'Oeil