De strijd van de fluffy badslippers: Puma tegen Dolce & Gabbana

Twee wereldberoemde bedrijven uit de mode-industrie hebben ruzie over badslippers. Puma probeert Dolce & Gabbana te verbieden om slippers te verkopen met nertsenbont, zo meldt Duits nieuwsbureau DPA. Het Duitse merk gelooft dat het Italiaanse modehuis een Puma badslipper heeft gekopieerd. Daarom wil Puma een voorlopig verbod op laten leggen door de rechtbank van München.

De rechtbank is al de tweede instantie die zich uitspreekt over de zaak. Eerder had de districtsrechtbank had Puma verloren. Het bedrijf verkoopt al enige jaren badslippers met nepbont op de band, ontworpen door popster Rihanna. Volgens de hogere regionale rechtbank in München droegen de advocaten van Puma aan dat de combinatie van de slipper en het nepbont de badslipper ‘uit het verdomhoekje hadden gehaald’, zo meldt DPA.

Dolce & Gabbana draagt echter het argument aan dat de Italiaanse badslippers echt nertsenbont gebruikt en daardoor duurder en exclusiever zijn. Ook spreekt het door de prijs een andere doelgroep aan, aldus het merk. De slippers van Dolce & Gabbana kosten net onder de 500 euro, waar Puma slippers veel goedkoper zijn.

De rechtbank van München heeft het verzoek van Puma afgeslagen.

Beeld: Puma Facebook