De Chinese Semir Group en Franse kindermodegroep Kidiliz fuseren

De Franse kindermodegroep Kidiliz en de Chinese Semir Group Co Ltd, gezamenlijk goed voor een omzet van twee miljard euro (2,4 miljard dollar), zitten in de laatste fase van de fusiebesprekingen. Dit laten de twee bedrijven middels een statement weten. Na de fusie worden worden zij het op een na grootste kledingbedrijf ter wereld.

In de gezamenlijke verklaring laten de modebedrijven weten dat de overname de Kidiliz groep in staat stelt zijn ontwikkelingen in Europa voort te zetten en de aanwezigheid in de Chinese markt te vergroten. Voor de Semir Group betekent de fusie dat het zijn expertise aangaande de kinderkledingmarkt nog meer kan verbreden.

Semir Group en Kidiliz fuseren

De in 1962 opgerichte Zannier-groep, die in 2016 werd omgedoopt tot Kidiliz, heeft een portfolio van 15 merken waaronder Paul Smith Junior, Catimini, Z, Absorba, Chipie en Lili Gaufrette en wordt beschouwd als de Europese leider op het gebied van premium mode voor kinderen. Het bedrijf heeft meer dan 11.000 verkooppunten, waaronder 830 groothandelspartners en levert elk jaar 40 miljoen kledingstukken in 80 landen. Kidiliz rapporteerde vorig jaar een omzet van 427 miljoen euro (511,4 miljoen dollar).

Zheijiang Semir Garment ook wel Semir Group genoemd, producent van inmiddels twaalf merken in verschillende segmenten zoals Gson voor mannen en Balabala voor kinderen, werd in 1996 opgericht en is leider van kindermode in China. Het bedrijf heeft een omzet van 1,6 miljard euro (1,9 miljard dollar) en een netwerk van 8.000 winkels.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op FashionUnited.uk en werd geschreven door Prachi Singh. Vertaling en bewerking door Marjolein Stormezand.

Beeld: Paul Smith Junior via Kidiliz Group website

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN