• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Consumentenvertrouwen in België wederom verbeterd, nadert langetermijngemiddelde

Consumentenvertrouwen in België wederom verbeterd, nadert langetermijngemiddelde

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Consumenten hadden meer vertrouwen in de economische situatie in België. Beeld: Pexels

In vier maanden tijd is het consumentenvertrouwen in België met bijna twintig punten gestegen. Waar het in september en oktober nog op een dieptepunt van -27 lag, staat de indicator aan het einde van februari op -8, zo blijkt uit een persbericht van de Nationale Bank van België.

Daarmee komt het consumentenvertrouwen in de buurt van het langetermijngemiddelde, dat door de Nationale Bank is vastgesteld op -6,8. Dat niveau werd voor het laatst gemeten tussen februari en maart 2022. Toen daalde het consumentenvertrouwen in een maand van +1 naar -16, een ontwikkeling die volgde op het uitbreken van de oorlog in Oekraïne.

In februari dit jaar verbeterden de vooruitzichten wat betreft de economische situatie in België en, met name, de werkloosheid. Het vertrouwen van consumenten in de financiële situatie van gezinnen en hun spaarvermogen daalde in de wintermaand nog licht.

Consumentenvertrouwen
Nationale Bank van België