De evolutie van een accessoiremerk tot een heus luxe lifestylemerk heeft Coach de nodige winst gekost. Het Amerikaanse bedrijf rapporteerde in het tweede kwartaal een nettowinstdaling van 38,3 procent naar 183,5 miljoen dollar (161,8 miljoen euro). Zonder de kosten van de transformatie was de nettowinst 200 miljoen dollar (176,4 miljoenn euro).

Er waren ook kosten gerelateerd aan de overname van het schoenenmerk Stuart Weitzman, meldde het bedrijf. Ondertussen daalde de omzet met 14,1 procent naar 1,22 miljard dollar (1,07 miljard euro).

Volgens Coach waren de resultaten volgens verwachting. "Ons merktransformatieplan boekte vooruitgang met de succesvolle introductie gedurende het kwartaal van onze eerste moderne luxe conceptstores in mondiaal belangrijke markten," aldus topman Victor Luis.

Coach heeft het managementteam ook omgegooid. Zo zullen Francine della Badia, voormalig hoofd van retail voor Noord-Amerika, en Stephanie Stahl, voormalig hoofd mondiale marketing en strategie, het bedrijf volgende maand verlaten. Andre Cohen is benoemd als voorzitter voor Noord-Amerika, terwijl David Duplantis naast zijn functie als voorzitter van digital en customer experience ook mondiale marketing erbij krijgt.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN