Burberry is een samenwerking aangegaan met Tencent, een Chinees bedrijf gespecialiseerd in technologie voor de verrijking van internet content. Samen willen de bedrijven ‘social retail’ ontwikkelen in China, zo is te lezen in het persbericht.

“Social media is zo’n belangrijk onderdeel aan het worden van de luxe klantreis, zeker in de fase van inspiratie, en retail moet bijblijven,”aldus Marco Gobetti, CEO van Burberry in het persbericht. “We wilden deze touchpoints met elkaar verbinden door social media en de winkelervaring samen te laten gaan. Zo reflecteert het de manier waarop luxe consumenten in gesprek zijn met merken.”

Het eerste resultaat van de samenwerking zal in de eerste helft van volgend jaar onthuld worden. Burberry opent namelijk een winkel in Shenzhen, China, die met behulp van Tencent technology is ingericht. De winkel moet dienen als een laboratorium waar Burberry dingen uit kan proberen. “De winkel biedt unieke ervaringen die aansluiten bij de sociale en online levens van luxe consumenten.”

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN