Burberry plc is druk bezig met het transformeren van het Britse modehuis. “We weten dat het tijd zal kosten om onze ambities te bereiken, maar onze vooruitgang tot de dag van vandaag en de energie om en in het bedrijf geven mij het vertrouwen voor de toekomst,” aldus CEO Marco Gobetti in het verslag van het eerste kwartaal. Het bedrijf behaalde een omzetgroei van 3 procent bij gelijk aantal winkels, dat door het merk als een ‘solide resultaat’ wordt bestempeld.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

In totaal behaalde Burberry plc een omzet van 479 miljoen pond (549 miljoen euro). Exacte groeicijfers en omzet van de verschillende regio’s waar Burberry aanwezig is, geeft het bedrijf niet in het kwartaalverslag. De grootste groei zag het bedrijf in Amerika, waar de omzet tussen de 7 en 9 procent omhoog ging. In de Asia Pacific regio nam de omzet rond de 5 procent toe. In Europa, het Midden Oosten en Afrika nam de omzet juist af. De lagere vraag van toeristen had invloed op de omzet in Groot-Brittannië en Europa.

De transformatie bij Burberry blijft doorgaan, in het kwartaalverslag kondigt het modehuis aan een nieuw model te gaan gebruiken voor de leveringen van producten. Leveringen zullen vaker en onverwachter gebeuren om op deze manier beter de consument te kunnen prikkelen. De leveringen worden hierdoor ook flexibeler. In september zal het model voor het eerst worden toegepast bij de limited edition kledingstukken van Riccardo Tisci’s eerste collectie voor Burberry. Deze zullen in een serie van ‘drops’ beschikbaar worden in september.