• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Budgetbrillenmaker Eyelove betreedt Franse markt

Budgetbrillenmaker Eyelove betreedt Franse markt

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Nederlandse prijsvechter Eyelove opende deze week zijn eerste verkooppunt in Frankrijk. Het betreft een shop-in-shop in een Parijse optiekwinkel, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

De lancering op de Franse markt valt samen met de nieuwe Franse zorgwet waarbij Franse optiekbedrijven verplicht zijn op vanaf 2020 brillen aan te bieden die volledig binnen de brillenvergoeding vallen. Eyelove is daarom ook van plan de komende tijd nog tientallen andere shop-in-shops bij opticiens in Frankrijk te openen.

”We zien veel kansen op de Franse markt, omdat de nieuwe wetgeving waarschijnlijk voor een enorme prijzenslag gaat zorgen. Voor veel Franse optiekbedrijven is het gezien de kosten van hun bedrijfsvoering een enorme uitdaging om hun prijzen te verlagen om aan de nieuwe wet te voldoen,” zegt Paul Berkelmans, directeur van Eyelove. Frankrijk geldt als een van de duurste landen voor brillendragers, waardoor veel mensen die het zich niet konden veroorloven zonder bril door het leven gingen.

Met een complete bril op sterkte voor slechts 49 euro en een multifocale bril voor 99 euro, heeft Eyelove al een vaste plaats in de Nederlandse en Belgische brillenmarkten veroverd. Het bedrijf weet de kosten ook te drukken door geen dure winkelpanden te bezetten maar opereert via 165 shop-in-shops in onder meer drogisterijen, apotheken en winkels. Hierdoor kan het zulke lage prijzen vragen. Inmiddels kochten bij Eyelove een miljoen klanten een bril. Het bedrijf realiseerde in 2018 een omzetstijging van 23 procent naar 15 miljoen euro.

eyelove