• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Broers achter brillenmerk Theo stappen voor 40 procent in branchegenoot Komono

Broers achter brillenmerk Theo stappen voor 40 procent in branchegenoot Komono

Door Emilie van Kinschot

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Beeld via Komono

De drie broers van het brillenmerk Theo stappen voor 40 procent in het kapitaal van Komono. Komono bevestigt dit nieuws aan FashionUnited. Komono-oprichter en CEO Anton Janssens (40 procent) en operationeel directeur Carl Liekens (20 procent) houden de overige aandelen.

De reden van de transactie betreft het versterken van het optisch segment, vertelt Janssens telefonisch aan FashionUnited. “Met iemand van dezelfde waarde die heel wat jaren aan ervaring met zich meebrengt, zien we dit als een kans om de groeiambitie van het optisch segment te versnellen.”

Komono heeft het op financieel gebied de laatste jaren moeilijk gehad, schrijft De Tijd. De omzet van het brillenlabel klom tot 16 miljoen euro (2017), maar viel daarna terug tot 10 miljoen. In 2018 belandde het nettoresultaat voor bijna 4 miljoen in het rood. Mogelijk zijn de financiële problemen reden voor de transactie, maar dat wil het merk niet bevestigen.

Komono werd in 2009 opgericht door ex-snowboardprofs Anton Janssens en Raf Maes. Oorspronkelijk alleen als brillenmerk, maar later breidden zij de collectie uit met horloges. Het merk werkt regelmatig samen met andere labels. Ook brengt Komono jaarlijks een collectie uit met studenten van de modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen.

Dit artikel is na publicatie voorzien van extra informatie.

Komono