Boohoo.com ziet omzet met 35 procent stijgen in Q1
bezig met laden...
Webwinkel Boohoo.com heeft in de eerste drie maanden van het jaar een omzetstijging van 35 procent gerapporteerd, met een brutomarge van 60,6 procent. Naar eigen zeggen heeft het bedrijf 3,3 miljoen actieve klanten, wat neerkomt op een stijging van 32 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat heeft Boohoo.com bekend gemaakt.
Het bedrijf laat ook weten goede resultaten te hebben geboekt in de rest van de wereld, dankzij de positieve reacties op de lente-/zomercampagne.
In een reactie laten CEO’s Mahmud Kamani en Carol Kane weten: “We blijven boohoo.com uitbouwen met de focus op de lange termijn en onze doelstelling is om in de toekomst een duurzame groei te genereren. Onze investeringen in het magazijn liggen op schema en we zijn van plan om in juli de nieuwe uitbreiding van het magazijn gedeeltelijk in gebruik te nemen.”
De omzet in het Verenigd Koninkrijk steeg met 27 procent in het eerste kwartaal. De internationale omzet groeide ook sterk en kwam uit op 36 procent van de totale omzet. In de rest van Europa steeg de omzet eveneens met 27 procent en de groei in de rest van de wereld steeg met maar liefst 66 procent in het eerste kwartaal, dat eindigde op 31 mei.