• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Boohoo biedt op Nasty Gal

Boohoo biedt op Nasty Gal

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Britse online retailer Boohoo neemt mogelijk het failliete Amerikaanse online modebedrijf Nasty Gal over voor 20 miljoen dollar (19,1 miljoen euro).

Boohoo onthulde dat het als ’stalking horse’ kandidaat mag bieden op Nasty Gal. Dit betekent dat Boohoo als eerste een bod mag uitbrengen.

Nasty Gal werd in 2006 in Los Angeles opgericht door Sophia Amoruso, die begon met de verkoop van vintage kleding via eBay, en al snel overging tot het verkopen van haar eigen merk via een eigen webshop. In 2012 werd het merk door INC Magazine ‘Hardt Groeiende Retailer’ genoemd, maar in het afgelopen jaar boekte Nasty Gal een nettoverlies van 21 miljoen dollar. In november vroeg het merk faillissement aan.

Nasty Gal sluit volgens kenners goed aan op Boohoo. Beiden zijn gericht op dezelfde doelgroep - modeminnende tieners en twintigers - en voor Boohoo zou de overname van Nasty Gal helpen internationaal te groeien.

Alle intellectuele eigendomsrechten van Nasty Gal vallen onder de overeenkomst, maar niet de operationele kosten. Ook de verkoop van vintage mode en andere merken worden niet meegenomen in een eventuele overname.

Mocht Boohoo erin slagen Nasty Gal over te nemen, dan zou het de tweede acquisitie in korte tijd zijn voor het Britse bedrijf. Een aantal weken geleden onthulde het dat het een meerderheidsbelang van 66 procent in PrettyLittleThing, tevens een online fast fashion retailer, had genomen.

Boohoo
Nasty Gal