• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Black Friday en Black Week ruim 50 procent populairder onder Belgen

Black Friday en Black Week ruim 50 procent populairder onder Belgen

Door Caitlyn Terra

28 nov 2022

Business

Beeld: FashionUnited

Shopfeestdag Black Friday is dit jaar 60 procent populairder onder Belgen dan vorig jaar, zo blijkt uit data van Klarna. Black Week, de week die aan Black Friday vooraf gaat, was 56 procent populairder. De percentages geven weer hoeveel er meer online en in-store werd gewinkeld in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De data is verzameld door Klarna in samenwerking met ruim 24.000 Belgische winkels. Het begin van Black Week deed het opvallend goed. Zo lagen de uitgaven op maandag 21 november 66 procent hoger dan die maandag in 2021. Vroege vogels profiteerden ook meteen al op Black Friday. Van middernacht tot één uur ‘s nachts werd er op vrijdag 16 procent meer verkocht. Vergeleken met een gemiddelde shoppingdag werd er tijdens het uur zelfs 95 procent meer verkocht.

Populairste categorieën bleken gezondheids- en schoonheidsproducten, elektronica en huis- en tuinartikelen.

Black Friday
Klarna