Bijna 1 miljard dollar omzet in e-commerce voor Foot Locker

In 2015 heeft Foot Locker de omzet in e-commerce zien toenemen met 12,7 procent tot 941 miljoen dollar. Er is flink geïnvesteerd in de apps en de mobiele sites, wat nu resulteert in de groei.

Voor het fiscale jaar 2015 rapporteerde het bedrijf een nettowinst van 541 miljoen dollar, of 3,84 dollar per aandeel. Op een non-GAAP-basis, bedroeg de winst 4,29 dollar per aandeel in 2015, een stijging van 20 procent. Voor het gehele jaar kwam de totale omzet uit op 3,6 procent, wat neerkomt op 7,4 miljard dollar.

In het vierde kwartaal steeg de omzet 7,9 procent bij een gelijkblijvend aantal winkels en met 5 procent in totaal tot 2,007 miljard dollar. Zonder wisselkoerseffecten steeg de totale omzet met 8,8 procent.

In 2015 opende het sportmerk 111 nieuwe winkels, tevens werden er 209 winkels verbouwd of verplaatst, daarnaast werden er 151 winkels gesloten. Op 30 januari 2016 had Foot Locker 3.383 winkels in 23 landen in Noord-Amerika, Europa, Australië en Nieuw-Zeeland. Verder zijn er 48 franchisevestigingen actief in het Midden-Oosten en Zuid-Korea, evenals 16 franchise Runners Point-winkels in Duitsland.

Foot Locker is van plan om 90 winkels in Europa te gaan openen. Dat verklaart wellicht ook de belangstelling voor failliete ketens Aktiesport en Perry Sport, waar het sportmerk een bod op zou willen uitbrengen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN