Betaaloplossing Klarna van start in België

Klarna, een internationaal bedrijf op het gebied van betaal- en shopdiensten, gaat vandaag van start in België. Het bedrijf gaat in het land van start met de service ‘betalen binnen 21 dagen’ en de Klarna-app.

Klarna staat bekend om de ‘betaal later’-optie. Na marktonderzoek in België heeft het bedrijf ervoor gekozen om de klant 21 dagen te geven om te betalen. De komst naar het land zat al meerdere jaren in de koker, zo vertelt Wilko Klaassen, countrymanager bij Klarna, tijdens een online event. Klarna streeft er altijd naar op de shopbeleving van klanten te verbeteren. “Mensen houden ervan om te winkelen, maar niemand houdt ervan om te betalen. Wij proberen dit leuker te maken,” aldus de countrymanager.

Klaassen geeft tijdens het evenement voorbeelden van voordelen voor retailers. Niet alleen verbetert de klantervaring, maar levert het ook een hogere conversie op. De countrymanager geeft het voorbeeld van H&M, waarmee Klarna ook voor België mee in zee is gegaan. H&M zag door het gebruik de conversie met 11 procent stijgen en 50 procent van de mobiele shoppers maken gebruik van Klarna als betaaloptie, zo deelt Klaassen tijdens het digitale event.

Klarna zet eerste stappen in België

“Het aanbieden van een goede gebruikservaring is voor veel handelaars een grote uitdaging. De consument wil graag online iets aankopen, maar gaat er uiteindelijk niet mee door vanwege lange of ingewikkelde check-outprocessen, extra kosten, of een gebrek aan bereidheid om online te betalen voor iets wat misschien nooit geleverd wordt of de verwachtingen niet inlost. Daarom introduceren we onze betaaloplossingen met veel enthousiasme ook in België,” aldus Klaassen. Voor de uitrol in België heeft Klarna ook een kantoor in Brussel opgezet waardoor het beter inzicht in de markt hoopt te houden. Op dit moment werkt Klarna in België onder andere al samen met H&M, A.S. Adventure en het Nederlandse Omoda. De komende tijd hoopt het bedrijf het aantal aangesloten handelaren flink uit te breiden.

Thomas Vaarten, directeur sales & digital bij A.S. Adventure meldt in een persbericht: “De betaalmethode van Klarna biedt een oplossing voor een van de grootste struikelblokken voor de klant: moeten betalen voor iets wat je nog niet met eigen ogen hebt gezien. Het is onze taak om de best mogelijke klantbeleving te creëren. We zijn ervan overtuigd dat Klarna daartoe de sleutel is.” Jan Baan, COO van Omoda voegt toe: “We werken uitstekend samen met Klarna en blijven altijd op zoek naar nog betere manieren om onze klanten bij te staan, nu ook in België. Al vanaf het begin van onze samenwerking met Klarna in Nederland bleek het team een geweldige partner. Tot nu toe bevestigen de cijfers dat onze klanten Klarna waarderen als optie in ons check-outproces.”

Beeld: Klarna

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN