Consumenten maken steeds meer gebruik van de betaaldiensten van Klarna Bank AB. Dit blijkt uit Klarna’s financiële jaarverslag 2018. Wereldwijd groeide het verkoopvolume van het bedrijf met 36 procent tot 29 miljard Amerikaanse dollar (omgerekend 25,9 miljard euro). De omzet steeg in 2018 31 procent tot 627 miljoen Amerikaanse dollar (omgerekend 561,8 miljoen euro).

Het bedrijf dat het betalingsverkeer verzorgt voor verschillende grote (mode)bedrijven waaronder H&M Group , Zara en Adidas, voegde in 2018 25.398 nieuwe retailers toe aan zijn portfolio. Ook het aantal consumenten dat gebruikt maakt van de betaalservice nam toe. In 2018 verwelkomde Klarna 26 miljoen nieuwe klanten, zo blijkt uit het jaarverslag.

Klarna, in 2005 opgericht in Stockholm, is een betalingsdienst en bank die naar eigen zeggen een positieve bijdrage wil leveren aan de betalingservaring voor zowel consumenten als retailers. Het bedrijf geeft consumenten de mogelijkheid om op een eenvoudige manier achteraf te kunnen betalen. Klarna werkt op dit moment samen met 130.000 verkopers in Europa en Noord-Amerika, waaronder Asos, Topshop, H&M en JD Sports (in het Verenigd Koninkrijk). Klarna heeft 2500 werknemers en is actief in 14 landen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN