Beaumanoir Groep neemt merk Jennyfer en 26 winkels over in Frankrijk
De Beaumanoir Groep heeft donderdag bekendgemaakt dat ze het modemerk Jennyfer en 26 van haar winkels in Frankrijk overneemt. Jennyfer, dat eerder eigendom was van een investeerdersgroep onder leiding van Sébastien Bismuth (voormalig CEO van Undiz), werd in april failliet verklaard. Naar verwachting blijven 350 banen behouden.
Volgens AFP neemt Celio ook een deel van het personeel en zeven winkels van Jennyfer over. Samen behouden Beaumanoir en Celio daarmee meer dan een derde van het bijna 1.000 medewerkers tellende personeelsbestand.
Roland Beaumanoir, voorzitter van de Beaumanoir Groep, zegt in een persbericht: “We zijn trots dat ons overnamebod voor Jennyfer positief is ontvangen. De afgelopen tien jaar is het niet gelukt om het merk succesvol te herpositioneren, wat leidde tot verliezen. Wij geloven dat alleen sterke groepen als de Beaumanoir Groep, met een samenhangend ecosysteem en voldoende middelen, hierin kunnen slagen. Dat hebben we bewezen met merken als La Halle, Caroll, Sarenza.com en recent met Boardriders Groep.”
Uitbreiding van Beaumanoir-merken
Beaumanoir wil haar merken introduceren in de 26 overgenomen winkels. Dit helpt om de aanwezigheid van bestaande merken zoals Morgan en Cache Cache te versterken. De groep heeft momenteel meer dan 2.700 verkooppunten wereldwijd, inclusief eigen winkels en affiliaties.
De herlancering van Jennyfer wordt stapsgewijs aangepakt. Eerst via de marktplaats Sarenza.com, daarna door specifieke productlijnen in de winkels. Het doel is om met Jennyfer een jonger publiek aan te spreken, als aanvulling op de huidige klanten van Beaumanoir.
Jérôme Drianno, algemeen directeur van de Beaumanoir Groep, benadrukt: “Onze kracht ligt in het precies segmenteren van de markt en het aanbieden van merken die bij verschillende doelgroepen passen. Met Jennyfer breiden we onze portefeuille uit en betreden we een nieuw segment met een jonger publiek.”
Over de Beaumanoir Groep
De Beaumanoir Groep, opgericht in 1981, realiseerde in 2024 een omzet van 3 miljard euro. Sinds juni 2024 exploiteert de groep in West-Europa lifestyle- en outdoormerken van Boardriders, waaronder Quiksilver, Roxy, Billabong, DC Shoes, Element en RVCA. Daarnaast bezit de groep een logistieke dochteronderneming (C-Log) en de Franse lifestyle-marktplaats Sarenza.com.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET