• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Asos integreert vintage en tweedehands mode op hoofdplatform

Asos integreert vintage en tweedehands mode op hoofdplatform

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Asos circular design collectie Credits: Asos

Asos sluit Asos Marketplace en gaat verkopers van tweedehands en vintage mode integreren op zijn hoofdwebsite. Deze migratie zal voor april 2025 voltooid zijn, en is onderdeel van de strategie van Asos om klanten een breder en relevanter productaanbod te bieden.

Samenvatting
  • Asos integreert verkopers van tweedehands en vintage mode op hun platform voor april 2025.
  • Klanten krijgen toegang tot een breder scala aan stijlen, van Asos-eigen merken tot vintage en boetiekmerken, allemaal op één platform.
  • Verkopers profiteren van verhoogde zichtbaarheid, toegang tot de 'Buy the Look'-functie en het Partner Fulfils-systeem van Asos.

Asos Marketplace was oorspronkelijk een aparte marktplaats waar meer dan 900 kleine bedrijven, waaronder onafhankelijke merken en vintageboetieks uit meer dan 50 landen, hun producten aan klanten aanboden. De verkopers waren gespecialiseerd in vintage kleding en unieke stukken, variërend van retro sportswear tot handgemaakte kleding en streetwear.

Asos benadrukt dat de integratie de klantbeleving zal verbeteren, doordat klanten via één platform toegang hebben tot een uitgebreid aanbod van mode, van high-profile merken tot unieke vintage en onafhankelijke ontwerpen.

Shazmeen Malik, Brands Director bij Asos, zegt: "We zijn blij om vintage- en boetieksellers op Asos te verwelkomen. Deze stap stelt ons in staat om de beste producten voor onze klanten te cureren en biedt verkopers meer zichtbaarheid en controle over hun voorraad, terwijl ze tegelijkertijd de klantbeleving verbeteren."

Asos
Asos Plc
Ecommerce