• Home
  • Nieuws
  • Business
  • America Today en MS Mode winstgevend, Coolcat in 2018 break-even

America Today en MS Mode winstgevend, Coolcat in 2018 break-even

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De modemerken van Roland Kahn laten een stijgende lijn zien. America Today, MS Mode en Coolcat presenteerden donderdag hun resultaten over 2017 aan een selecte groep media waaronder FashionUnited. America Today en MS Mode schrijven weer zwarte cijfers, Coolcat was er afgelopen boekjaar nog net niet.

De drie merken hebben ‘roerige jaren’ achter de rug, aldus de CEO’s Lilian Vos (Coolcat) en Peter van Kampen (America Today en MS Mode). De afgelopen jaren is de strategie onder de loep genomen en zijn er veranderingen bij alle bedrijven doorgevoerd.

Coolcat nog in het rood in 2017, America Today en MS Mode weer winstgevend.

Bij MS Mode, dat in 2016 failliet werd verklaard en daarna werd doorgestart onder dezelfde eigenaar, werd er in 2017 een omzet gedraaid van 134,3 miljoen euro. Online verkoop maakte hier met 13,7 miljoen euro 10,2 procent van uit. Het ebitda van het merk komt neer op 1 miljoen euro en ook het netto resultaat is positief. America Today zag de omzet licht stijgen van 57 miljoen euro naar 58,6 miljoen euro. De online omzet zag een positieve groei van 7,5 miljoen naar 9,6 miljoen euro. De omzet uit de e-commerce komt bij het merk nu neer op 16,3 procent van het totaal. Coolcat, het enige merk dat onder de streep nog negatief uitkomt, zag de omzet afnemen van 129,1 miljoen euro naar 121 miljoen euro. Ook bij dit merk nam de online omzet toe, van 15,9 naar 17,7 miljoen euro. Het ebitda bij het tienermerk komt neer op 4,9 miljoen euro in de min. Het merk verwacht in 2018 break-even te draaien en in 2019 weer winstgevend te zijn.

Vos en Van Kampen: “Coolcat, America Today en MS Mode zijn aparte bedrijven, maar delen de ambitie om te ontwikkelen van winkelketen naar retailmerk met meerwaarde voor de doelgroep. De directies van de drie bedrijven delen kennis, inzichten en ervaringen met elkaar. In alles wat we bieden en doen laten we zien dat we de doelgroep begrijpen en dat we alles speciaal voor hem of haar doen. Daarin ligt de sleutel van ons succes, nu en in de toekomst.”

Beeld: America Today Facebook

America Today
CoolCat
Lilian Vos
MS Mode
Peter van Kampen
Roland Kahn