Altuzarra benoemt nieuwe president en verwelkomt investeringspartner P180
bezig met laden...
Het Amerikaanse luxemerk Altuzarra heeft de Spaanse modeontwerpster Marta Lastra gepromoveerd tot de nieuwe president van het merk. Lastra, die momenteel de functie van COO bekleedt, zal de komende groeifase van het modehuis leiden. Ze werkt nauw samen met Shira Sue Carmi, de uitvoerend directeur, en Joseph Altuzarra, de oprichter en creatief directeur van het merk.
Lastra heeft een indrukwekkende carrière opgebouwd, met een achtergrond in telecommunicatie-engineering en een MBA in mode. Ze begon haar carrière bij Accenture in Madrid, waarna ze de overstap maakte naar de mode-industrie. Ze werkte voor Tommy Hilfiger, Loewe en Ralph Lauren, voordat ze in 2020 bij Altuzarra terechtkwam. Sindsdien heeft ze verschillende operationele functies vervuld en werd ze in september 2024 gepromoveerd tot president.
Daarnaast heeft Altuzarra P180 verwelkomd als nieuwe minderheidsinvesteerder. P180 is een Amerikaanse investeringsmaatschappij, opgericht door Brendan Hoffman, voormalig CEO van Lord & Taylor, en Christine Hunsicker, oprichter van Caastle, een technologiebedrijf in de mode-industrie. De investering is bedoeld om Altuzarra te ondersteunen in zijn groeifase en de focus te verleggen naar de kernactiviteiten, zoals modeontwerpen en het versterken van de digitale strategie.
Brendan Hoffman van P180 benadrukt dat de samenwerking Altuzarra helpt om de operationele druk te verminderen, zodat het merk zich meer kan richten op zijn creatieve en strategische doelen. Joseph Altuzarra verklaarde dat de groei van het merk de behoefte aan een investeringspartner vergrootte en dat de samenwerking met P180 zal bijdragen aan de uitbreiding van de wereldwijde aanwezigheid van het merk en de versterking van de digitale strategie.
Christine Hunsicker van P180 voegde toe dat de samenwerking ook zal helpen om de mode van Altuzarra beter te vermarkten door technologieën die de prijsstelling optimaliseren en de omloopsnelheid van de voorraden verbeteren. Dit zal niet alleen de marges verhogen, maar ook zorgen voor lagere retourpercentages, wat essentieel is om Altuzarra te helpen zijn positie in de competitieve mode-industrie te versterken.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.ES. Vertaling en bewerking door Susan Zijp.