Accessoiresmerk Parfois plant Europese en Aziatische expansie

Het in Porto gevestigde Parfois, opgericht in 1994, is een van de meest succesvolle merken in het accessoiressegment. Het bedrijf beschikt over 900 winkels in 65 landen en streeft ernaar tegen het einde van dit jaar 1.000 winkels te bezitten. FashionUnited.FR sprak met Susana Coerver, Director of Marketing and Communication van Parfois, over uitbreidingsplannen.

Wat is de uitbreidingsstrategie?

“We hebben het afgelopen jaar diverse nieuwe markten betreden, waaronder Nederland, Wit-Rusland, Azerbeidzjan, Mauritanië, Algerije, Mexico, Costa Rica, Ecuador en Honduras en hebben ons aangesloten bij Alibaba’s Tmall Global-platform. Dit jaar is de uitrol naar Latijns-Amerika ons grootste doel en we onderzoeken uitbreidingsopties in Oost-Europa en Azië. Maar het gaat niet alleen om het openen van winkels. Een enorme prioriteit is het ervoor zorgen dat er wekelijks nieuwe producten in de winkels liggen, omdat we ernaar streven klanten snel te bieden wat ze willen hebben.”

Accessoiresmerk Parfois plant Europese en Aziatische expansie

Waar vervaardigt Parfois haar producten?

“De meeste items worden gemaakt in India en China en we produceren in Cambodja, Portugal, Spanje, Thailand, Taiwan en Turkije.”

Wat zijn toekomstige projecten in Europa?

“Ruim de helft van Parfois’ inkomsten komt uit Portugal en Spanje. We zijn sterk vertegenwoordigd in de grote steden, dus we willen gaan uitbreiden naar kleinere gemeenten. We hebben onlangs ook winkels in Madrid en Amsterdam geopend.”

Accessoiresmerk Parfois plant Europese en Aziatische expansie

Zijn er dit jaar nieuwe productcategorieën in aantocht?

“Ja, we wagen ons aan kleding. Maar dit zal dienen als achtergrond voor accessoires, die de kern van onze activiteiten blijven. We hebben onlangs ook zilveren en roestvrijstalen sieraden geïntroduceerd.”

Wat was het verkoopvolume in 2017 en wat zijn verwachtingen voor 2018?

“We sloten financieel boekjaar 2017 af met een omzet van 306 miljoen euro en we verwachten dit jaar een omzetgroei van 20 procent.”

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited FR. Vertaling en bewerking vanuit het Engels: Tessa Guntlisbergen.

Beeld: Eigendom van Parfois

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN