• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Abercrombie & Fitch verhoogt verkoopdoelen

Abercrombie & Fitch verhoogt verkoopdoelen

Door Prachi Singh

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Abercrombie & Fitch-winkel in Los Angeles Credits: Abercrombie & Fitch Co.

Abercrombie & Fitch verwacht het jaar af te sluiten met een netto-omzetgroei van ongeveer 15 procent en een sterke operationele marge van eveneens 15 procent. Dit ligt iets hoger dan de eerdere verwachting van een omzetstijging tussen 14 en 15 procent, zo blijkt uit een financieel verslag.

Samenvatting
  • Abercrombie & Fitch verwacht een netto-omzetgroei van 15 procent en een even sterke operationele marge voor het jaar, waarmee eerdere verwachtingen worden overtroffen.
  • De verkopen tijdens de feestdagen lieten een aanzienlijke stijging zien, voortbouwend op een stijging van 21 procent in dezelfde periode vorig jaar.
  • Het bedrijf verwacht zijn financiële doelstellingen, zoals beschreven in het 'Always Forward Plan 2025', te overtreffen met bijgewerkte voorspellingen voor 2024.

De verkopen van het Amerikaanse modebedrijf, bekend van de merken Abercrombie en Hollister, stijgen tijdens de feestdagen dit jaar opnieuw, na een toename van 21 procent in dezelfde periode vorig jaar. De verwachte jaarlijkse omzetgroei blijft in lijn met vorig jaar, toen de inkomsten met 16 procent stegen.

Fran Horowitz, CEO van Abercrombie & Fitch, licht toe: “Tijdens fiscaal december behalen we een recordomzet op kwartaalbasis, waarmee we de verwachtingen van november overtreffen. De totale netto-omzetgroei wordt gedreven door sterke vergelijkbare verkopen in verschillende regio’s en merken tijdens de feestdagen.”

Met de geüpdatete vooruitzichten voor 2024 verwacht het bedrijf de financiële doelen van het ‘Always Forward Plan 2025’ (een strategisch plan van Abercrombie & Fitch om duurzame groei en winst te realiseren, klanten wereldwijd te winnen, en de aandeelhouderswaarde te verhogen) ruimschoots te overtreffen.

“In 2025 richten we ons op duurzame, winstgevende groei door onze strategieën te implementeren die wereldwijd klanten aantrekken en behouden. We benutten onze gezonde margestructuur en balans om de operationele inkomsten en winst per aandeel sneller te laten groeien dan de verkopen. Zo willen we de aandeelhouderswaarde op lange termijn maximaliseren,” voegt Horowitz toe.

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.uk. Dit artikel is vertaald door Susan Zijp met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Abercrombie
Abercrombie & Fitch
Abercrombie & Fitch Co
Fran Horowitz
Hollister