7 for All Mankind verkocht aan Israëlisch Delta Galil
bezig met laden...
VF Corporation verkoopt de drie merken die samen de Contempory Brands divisie vormen, aan het Israëlische Delta Galil. Het Amerikaanse bedrijf doet de labels 7 for All Mankind, Splendid en Ella Moss van de hand. Delta Galil betaalt 120 miljoen dollar voor de merken. De verkoop is in lijn met de aankondiging eerder dit jaar dat VF de samenstelling van de merkportfolio onder de loep zou nemen met als doel de winstgevendheid voor de aandeelhouders te maximaliseren.
VF Corporation verkoopt Contemporary Brands
De labels 7 for All Mankind, Splendid en Ella Moss vormden de Contemporary Brands devisie van VF Corporation en genereerden in 2015 een gezamenlijke omzet van 344,1 miljoen dollar. Dat was een daling van 14 procent ten opzichte van het jaar ervoor, en slechts 3 procent van de totaalomzet van VF Corporation. Met een winstmarge van 1,7 procent - in 2015 werd door de Contemporary Brands een winst van 5,8 miljoen dollar geboekt - zijn het bovendien niet de meest rendabele labels van het concern. In andere merkdivisies boekt VF, dat onder meer Wrangler, The North Face, Eastpak, Vans, Timberland en Lee voert, gemiddeld een winstmarge van 16,6 procent.
Delta Galil, opgericht in 1975, is gespecialiseerd in hoogwaardig ondergoed, sportkleding, sokken en homewear. Het bedrijf is bekend van merken als Nearly Nude, Schiesser en Karen Neuburger en produceert ondermode voor bekende namen als Marks & Spencer, Victoria's Secret en Calvin Klein. Vorig jaar kocht het Israelische bedrijf het Amerikaanse luxe pyjamalabel P.J. Salvage. In 2015 boekte Delta Galil een omzet van ruim 1 miljard dollar en een netto winst van 48,5 miljoen. Voor 2016 verwacht het bedrijf vergelijkbare resultaten.
De verkooptransactie wordt naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar afgerond.
Foto: 7 for All Mankind website