Artikelen door Lara Grobosch
Damesmode-inkoper van Liberty: “Ik verwacht dat klanten op zoek gaan naar meer gedempte stukken”
bezig met laden... - Business | Interview
Londen - Sinds de opening in 1875 is Liberty in het Londense West End een van de eerste en meest prestigieuze locaties voor allerlei soorten mode en luxeartikelen. Het warenhuis, in zijn majestueuze Tudorgebouw, staat bekend om zijn nauwe band met kunst en design, en om zijn eigen ontwerpstudio waar Liberty's stoffen met gedurfde en bloemrijke...
De baan van Alice Léger: Hermès specialist bij veilinghuis Artcurial
bezig met laden... - Fashion
Het Franse veilinghuis Artcurial veilt al meer dan anderhalf decennium de meest felbegeerde luxemerken en was het eerste veilinghuis dat accessoires van het modehuis Hermès aanbood. Elk jaar houdt de afdeling mode en luxe accessoires twee prestigieuze veilingen in Monaco die gewijd zijn aan het Franse modemerk, evenals verschillende thematische...
Zaken doen in onzekere tijden: Hoe Zalando omgaat met Brexit, inflatie, een veranderend consumentensentiment
bezig met laden... - Business | Interview
Online retailer Zalando is een van de toonaangevende bestemmingen voor mode en lifestyle in Europa. Het in Berlijn gevestigde bedrijf bedient 25 Europese markten met een consumentenbestand van ongeveer 49 miljoen. Met zijn Platform Strategie als middelpunt - het marktplaatsmodel en connected retail - wil Zalando internationale groei realiseren...
Browns buyer: "Meer is meer" als het op accessoires aankomt!
bezig met laden... - Fashion | Interview
Naast exclusieve haute couture zijn ook schoenen, handtassen en accessoires een belangrijk onderdeel van de luxe-industrie. Hollie Harding, Womenswear Non-Apparel Buying Manager bij Brits luxewarenhuis Browns, onthulde in een interview welke rol het segment speelt voor Browns. Harding heeft het over de populairste productcategorieën, het succes...
Never out of stock: Duitse schoenenfabrikant Lloyd voorspelt inhaaleffect
bezig met laden... - Business
Modeartikelen waar altijd vraag naar is en die altijd beschikbaar zijn, het klinkt als een vrij veilig concept voor de mode-industrie. Tenzij een onverwachte gebeurtenis zoals de Covid-pandemie het systeem in de war schopt. In deze serie vertellen drie merken uit verschillende segmenten over hun NOOS-systeem en hoe ze er na de pandemie mee...
Duurzaamheid in de leveringsketen: "Er zijn ook aanpassingen van de consument nodig"
bezig met laden... - Business | Interview
Een efficiënte logistiek is essentieel voor modemerken en detaillisten. Van de inkoop van grondstoffen en productie tot levering en recycling – de vlekkeloze organisatie van de goederenstroom zal met de digitalisering en toenemende duurzaamheidseisen steeds belangrijker worden. FashionUnited sprak met Professor Markus Muschkiet, hoofd van het...
Never out of stock: Waarom permanente collecties ideaal zijn voor Mud Jeans
bezig met laden... - Business
Klassieke, tijdloze en permanente collecties - zou dat een veelbelovend concept kunnen zijn voor de snel veranderende mode-industrie? De Nederlandse denim pionier Mud Jeans laat zien hoe het zou kunnen. In deze minireeks vertellen drie merken uit verschillende segmenten meer over hun never-out-of-stock (NOOS) systeem. Voor deze aflevering sprak...
Nooit zonder voorraad: hoe werkt het NOOS model in onzekere tijden?
bezig met laden... - Business
Tijdloze modeartikelen die op elk moment kunnen worden verkocht - het idee lijkt verleidelijk voor retailers en merken, vooral in tijden van pandemie. Maar in de praktijk verschillen modebedrijven aanzienlijk in de manier waarop ze never-out-of-stock items aanbieden. In deze serie vertellen drie merken uit verschillende segmenten over hun...
Hoogleraar textiellogistiek Markus Muschkiet: “Zonder ons lukt het niet”
bezig met laden... - Business | Interview
Logistiek speelt zich vaak af op de achtergrond, maar is als beslissende succesfactor voor modebedrijven niet te verwaarlozen. De huidige pandemie en onverwachte gebeurtenissen zoals de blokkade in het Suezkanaal een paar weken geleden, stellen een ongestoorde goederenstroom echter sterk op de proef. Professor Markus Muschkiet, hoofd van het...
Never out of stock: Hoe gebruiken modemerken en retailers het tijdens de pandemie?
bezig met laden... - Fashion
Sinds het uitbreken van de pandemie kampt de mode-industrie met grote hoeveelheden onverkochte voorraad van vorige seizoenen als gevolg van winkelsluitingen. Tijdloze, nooit uitverkochte (never out of stock) collecties zouden een oplossing voor dit probleem kunnen zijn. Lange tijd werd dit beschouwd als een betrouwbaar concept voor de...