Artikelen door Florence Julienne
Emily in Paris: LISAA modestudenten creëren 'penispakken' die te zien zijn in Netflix-serie
bezig met laden... - Cultuur
De eerste helft van seizoen vier van "Emily in Paris", uitgebracht in augustus 2024, zorgt voor veel opschudding met een collectie 'penispakken' waarbij geslachtsdelen in allerlei vormen en maten zijn verwerkt. De collectie is ontworpen door enkele huidige mode-studenten van de modeopleiding van het Higher Institute for Applied Arts (LISAA Mode)...
Wie zijn de nieuwe luxeklanten en wat consumeren ze?
bezig met laden... - Business | Interview
Mercedes Erra, oprichter van merkstrategie adviesbureau BETC, en Clément Boisseau, medeoprichter van BETC en onderzoeksbureau CSO, hebben een onderzoek uitgevoerd naar de klanten wiens luxeaankopen zijn gestegen tijdens de Covid-crisis. Ze onderzoeken ook hoe deze nieuwe consumenten zich verhouden tot luxe na Covid-19. Waarom heeft u onderzoek...
Olympische Spelen Parijs 2024: Een kijkje in het Adihouse van Adidas
bezig met laden... - Business
Voor merken bieden de Olympische Spelen van Parijs 2024 een unieke kans om hun internationale zichtbaarheid te vergroten. Een opvallend voorbeeld is AdiHouse, een exclusieve ruimte gehuurd door Adidas, die tot 11 augustus 2024 – de laatste dag van de Spelen – beschikbaar is. Adidas, een sponsor van het evenement, heeft een privéplek gecreëerd...
‘Queer Fashion’ in Parijs: Franse modeontwerpers breken met Olympische traditie
bezig met laden... - Fashion
De openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs toonde lef op modegebied. Niet alleen ontwerpen van de modehuizen van de luxegroep en officiële Olympische partner LVMH stonden in de schijnwerpers, ook jong talent kreeg een podium. Met de selectie van kostuums en ontwerpers maakten de verantwoordelijken voor artistieke richting en...
De Franse nationale kledingfederatie eist compensatie voor retailers tijdens Olympische Spelen
bezig met laden... - Retail
Op de vooravond van de Olympische Spelen in Parijs ondervinden retailers ernstige problemen door afgesloten wegen, QR-codes voor toegang in bepaalde gebieden en afzeggingen van klanten. De Fédération Nationale de l’Habillement (FNH, de Franse nationale kledingfederatie) vraagt om een solidariteitsfonds voor onafhankelijke kledingwinkels in de...
Van 1989 tot heden: Andam toont werk van winnaars door de jaren heen in Musée des Arts Décoratifs
bezig met laden... - Cultuur
Van 1 oktober tot 30 maart 2025 viert het Musée des Arts Décoratifs in Parijs de 35e verjaardag van Andam (Association Nationale pour le Développement des Arts de la Mode) met een selectie van dertig silhouetten en modeaccessoires die aan het museum zijn geschonken door de prijswinnaars. De looks van Maison Martin Margiela (de eerste winnaar van...
De belangrijkste stoffentrends voor FW25 gespot bij Première Vision
bezig met laden... - Beurzen | Verslag
Wat zijn de belangrijkste trends op het gebied van leer en stoffen voor herfst/winter 2025-2026 volgens de experts van Première Vision? De beurs Première Vision, die van 2 tot 4 juli 2024 plaatsvond, was een bijzondere editie vanwege de nabijheid van de Olympische Spelen. Het resultaat: 937 exposanten en een - naar verwachting - evenredig lager...
Chanel opent pop-upwinkel in Knokke
bezig met laden... - Business
Vakantiegangers die verblijven aan de parel van de Belgische kust (lees: Knokke) verblijven, hebben tot 8 juli 2024 de tijd om de tijdelijke pop-upstore van Chanel te ontdekken, gelegen aan de Kustlaan, een zijstraat van de zeedijk in Knokke-Heist. De ruimte van 122 vierkante meter, gelegen achter een opvallende, verfijnde gevel, is verdeeld...
Dit zijn de kleuren voor SS26 volgens WGSN
bezig met laden... - Fashion
Blauw/groen (Transformative Teal), felroze (Electric Fushia), blauw/grijs pastel (Blue Aura), ambergeel (Amber Haze) en muntgroen (Jelly Mint) zijn de vijf kleuren die trendforecastingbureau WGSN, heeft gekozen in het kader van zijn Coloro-programma. Volgens WGSN zal 2026 het jaar van de heroriëntatie zijn. Oude ideeën zullen worden...
Hoe merken consumenten kunnen helpen gevoel van uitputting te bestrijden
bezig met laden... - Fashion
Tegenover een gevoel van burn-out op het werk, kunnen modemerken hoop bieden aan consumenten in 2026, zoals trendvoorspeller WGSN het beschrijft. Volgens WGSN zegt 65 procent van de ondervraagden zich uitgeput te voelen door een veeleisender werk- en privéleven, verergerd door een meervoudige crisis: stijgende kosten van levensonderhoud, financi...