Artikelen door Florence Julienne
Hoe ziet de eerste film geproduceerd door modehuis Saint Laurent eruit?
loading... - Cultuur
‘Strange way of life’, van de Madrileense regisseur Pedro Almodovar, is de eerste korte film geproduceerd door het Saint Laurent productiebedrijf (Kering). De film, die in Frankrijk al in de bioscopen te zien is en in september naar Nederland komt, heeft kenmerkende kostuums en een strakke esthetiek. ‘Strange way of life’ vertelt het verhaal van...
Première Vision: Dit zijn de trendkleuren voor lente/zomer 2024
loading... - Fashion
Parijs - Blauw, geel, warme of koele beiges, heldere pastels en scherpe kleuren: dat is wat de mode van zomer 2024 voor ons in petto heeft. Première Vision Paris, de internationale inkoopbeurs die elk jaar meer dan 11.000 monsters van leer en stoffen ontvangt, is de eerste die een indicatie geeft van de belangrijkste kleuren voor de komende...
Het succesvolle businessmodel van Walter van Beirendonck
loading... - Business
Parijs - Hoe kan een ontwerper overleven in de hedendaagse mode-industrie zonder de steun van een groep en de bijbehorende marketingondersteuning? Dat is de vraag die we stelden aan Walter Van Beirendonck en zijn verkoopteam toen we zijn showroom in de Parijse wijk Marais bezochten tijdens de Men's Fashion Week in juni 2023. Van Beirendonck was...
Première Vision: Duurzaam inkopen en educatie met het oog op de realiteit van de markt
loading... - Beurzen
Voortaan zal de internationale sourcingbeurs Première Vision optreden als een toegewijde en toonaangevende bijdrager aan ecologische verandering ten dienste van de mode-industrie. Dit werd bewezen door de huidige editie, die plaatsvond in Parijs van 4 tot 6 juli 2023. Ter gelegenheid van de presentatie van stoffen, leer, accessoires voor...
Swimwear is goud waard bij de swimwear beurs Curve voor SS24
loading... - Beurzen
Professionals uit de industrie zijn het erover eens dat de badmodemarkt booming is. De beurs Curve in Parijs, waar swimwear, strandmode en resortwear voor SS24 wordt gepresenteerd, en Interfilière in Parijs, waar producten voor FW24/25 en restock voor SS24 wordt getoond is hier een perfect voorbeeld van. Als we ons richten op de badmodemarkt...
Terugkomst van Aziatische inkopers stuwt verkoop tijdens Paris Men's Fashion Week SS24
loading... - Business
De verkoop van de lente/zomer 2024 prêt-à-portercollecties voor heren, die nu ten einde loopt, zette de toon voor een Paris Fashion Week die een toename van exposerende merken en de terugkeer van Aziatische kopers verwelkomde. Terugkijkend op onze vergelijking met het Filmfestival van Cannes, besproken in een eerder artikel, is er aan de zijlijn...
Paris Fashion Week Men’s SS24: De business achter de shows
loading... - Fashion
De Paris Fashion Week, waar de lente/zomer collectie 2024 voor mannen werd gepresenteerd, is net afgelopen. Om een idee te krijgen van hoe het was, kunnen we een parallel trekken met het filmfestival van Cannes. In de spotlight stonden de 80 merken op de officiële FHCM-kalender, die inzetten op catwalks (42) en presentaties (38) om zichzelf...
Een vooruitblik op het seizoen SS24 voor heren bevestigt de wellness-trend
loading... - Fashion
Donkerrood, oceaanblauw en verfrissend groen zijn de drie hoofdtinten voor de herenmode van SS24, voorspellen trendspecialisten Carlin Creative, WGSN en Nelly Rodi. Deze visies komen overeen met de specificaties van de internationale textielbeurzen Première Vision en Texworld. Op de vooravond van de herenmodeweken in Londen, Milaan en Parijs...
Denim Première Vision plaatste jeans op de voorgrond voor FW24/25
loading... - Beurzen
Van 31 mei tot 1 juni 2023 toonde de Denim Première Vision vakbeurs in Berlijn het werk van denim professionals: expertise, FW24/25-trends en milieubewustzijn kwamen allemaal samen om aan de eisen van de modemarkt te voldoen. Woensdag 31 mei opent op tien uur ‘s ochtends Denim Première Vision haar deuren. Dit keer vindt de show (die al in...
Harris Reed maakt debuut bij Nina Ricci: Modewereld is klaar voor inclusiviteit
loading... - Fashion
Parijs - Terwijl we verwachtten dat de nieuwe creatief directeur van het merk Nina Ricci zich zou richten op het genderfluid thema, waarvoor hij zichzelf tot de legitieme ambassadeur heeft gemaakt, ging Harris Reed, voor zijn eerste officiële show op de Paris Fashion Week, wandelen in het land van de inclusiviteit van royale vormen. Het zorgde...