Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Burberry lanceert sjaal met laboratorium-geproduceerde eiwitvezels
bezig met laden... - Fashion
Het Britse modehuis Burberry heeft een sjaal gelanceerd die is gemaakt van een innovatief nieuw materiaal: Brewed Protein-vezels, ontwikkeld door het Japanse biotechnologiebedrijf Spiber. Burberry deelt in een verklaring dat het het eerste luxemerk is dat nieuwe producten op de markt brengt met behulp van 'gebrouwen proteïne'; een nieuwe, in een...
Calvin Klein slaat handen ineen met opkomend talent Nensi Dojaka
bezig met laden... - Fashion
Nensi Dojaka heeft de handen ineengeslagen met Calvin Klein. De samenwerking tussen de opkomende ontwerper en het gevestigde merk werd onthuld tijdens de SS25 show van Nensi Dojaka op London Fashion Week. Tegen de neogotische achtergrond van het St Pancras Renaissance-hotel combineerde Dojaka haar ingewikkelde en sensuele visuele taal met de...
Scotch & Soda introduceert collectie met Joe Jonas als merkambassadeur
bezig met laden... - Business
Scotch & Soda heeft een nieuwe capsulecollectie gelanceerd in samenwerking met zanger en acteur Joe Jonas, die in november 2023 als eerste ambassadeur van het merk werd aangesteld. Scotch & Soda x Joe Jonas-collectie Deze collectie combineert de herkenbare stijl van Scotch & Soda met de vintage look van Joe Jonas. Je vindt opvallende kleuren,...
Het Pantone-kleurrapport voor NYFW SS25 is geïnspireerd op de natuur
bezig met laden... - Fashion
Pantone, dé autoriteit op het gebied van kleur, heeft onthuld dat het kleurentrendrapport voor de lente/zomer 2025-editie van New York Fashion Week een "harmonieuze combinatie" van heldere tinten, aardse middentonen en tijdloze neutralen presenteert, die zijn geïnspireerd door de natuur. Leatrice Eiseman, Executive Director van het Pantone Color...
Asos verkoopt meerderheidsbelang in Topshop en Topman
bezig met laden... - Business
Online retailer Asos heeft een meerderheidsbelang in Topshop en Topman verkocht in een nieuwe joint venture met Heartland, de holdingmaatschappij die de belangen vertegenwoordigt van de familie Holch Povlsen en hun familiebedrijf Bestseller. De joint venture geeft Asos "bepaalde ontwerp- en distributierechten" voor de merken Topshop en Topman in...
Primark lanceert eerste 'Swap Shop'-concept in Britse winkels
bezig met laden... - Retail
Moderetailer Primark werkt samen met het circulaire kledingbedrijf Verte om zijn eerste ‘Swap Shop’-concept in de winkel te lanceren. Primark zal het nieuwe concept voor tweedehands kleding testen ter ere van de London Fashion Week, waarbij klanten de kans krijgen tweedehands en vintage kleding te ruilen in zijn 'Swap Shop' pop-ups die worden...
Bruidsmode merk Galia Lahav geland in Europa: In gesprek met CEO en ontwerper
bezig met laden... - Business | Interview
Het Israëlische bruids- en modehuis Galia Lahav heeft een eerste Europese winkel in Europa geopend. Het merk is onder andere populair onder beroemdheden zoals Jennifer Lopez en Simone Biles. De 355 vierkante meter grote boetiek met twee verdiepingen, gelegen aan 66-67 South Audley Street in Mayfair, Londen, vertegenwoordigt een investering van 1...
Oxfam werkt samen met Vinted voor Second Hand modeshow op London Fashion Week
bezig met laden... - Business
Oxfam werkt samen met de tweedehands modemarktplaats Vinted voor hun catwalkshow tijdens London Fashion Week, als onderdeel van hun zesde jaarlijkse campagne 'Second Hand September'. De 'Style for Change'-show vindt plaats op 12 september en opent London Fashion Week met een catwalk die tweedehands kleding toont, geselecteerd door Bay Garnett....
StockX-trends: Asics, Adidas en On zijn de snelst groeiende sneakermerken
bezig met laden... - Fashion
StockX, het wereldwijde resaleplatform voor sneakers, streetwear en verzamelobjecten, heeft zijn nieuwste trendrapport 'Big Facts: Brands Making Moves' uitgebracht, waaruit blijkt dat merken in opkomst, waaronder Asics, Adidas en On, terwijl Denim Tears, Timberland en Prada behoren tot de merken die de grootste sprongen hebben gemaakt op de...
Sportkledingmerken slagen er niet in om te profiteren van groeiende vrouwelijke fans
bezig met laden... - Business
Klarna, het wereldwijde betalingsnetwerk en winkelassistent dat draait op kunstmatige intelligentie, deelt dat de verkoop van voetbalshirts voor vrouwen het afgelopen jaar met 17 procent is gestegen via het platform. Acht op de tien fans geven aan dat ze meer sportartikelen voor vrouwen zouden kopen als er meer opties beschikbaar zouden zijn....