Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Danielle is journalist, gevestigd in Londen en heeft meer dan tien jaar ervaring bij FashionUnited, waar ze sinds 2011 als redacteur werkt. Haar expertise ligt in het verkennen van de dynamische kruispunten tussen mode, beauty, sport en technologie. Het in de schijnwerpers zetten van opkomend talent doet zij het liefst. Daarnaast verslaat Danielle ook het dagelijkse nieuws, van lanceringen tot overnames, personeelswisselingen en winkelopeningen, in het VK, de VS en Canada.
Deense beurs Mandatory CPH houdt zomereditie toch in augustus
De Deense vakbeurs Mandatory CPH verplaatst haar zomereditie naar augustus, te beginnen met het komende seizoen, om samen te vallen met de Copenhagen Fashion Week. De verhuizing naar 5 tot 7 augustus stelt de vakbeurs in staat om "de positie en relevantie voor zowel merken als inkopers te versterken", als aanvulling op de Copenhagen Fashion Week...
Beurzenbezig met laden...
Moederbedrijf Swedish Stockings lanceert B2B productiebedrijf Treadfine
Het moederbedrijf van het premium beenmodemerk Swedish Stocking (SWE-S), heeft een B2B productiebedrijf in duurzame beenmode gelanceerd om haar kennis te delen met andere merken. Het nieuwe bedrijf heeft de naam Treadfine gekregen. Hun missie is om de productie van slijtagegevoelige nylon te vervangen door duurzamere en verantwoord geproduceerde...
Businessbezig met laden...
Rebranding voor Brits merk PrettyLittleThing
De Britse online damesmode retailer PrettyLittleThing, onderdeel van de Boohoo Group, heeft een ambitieuze nieuwe rebranding onthuld om "toegankelijke luxe te herdefiniëren voor een nieuwe generatie". Onder leiding van medeoprichter Umar Kamani, die vorig jaar terugkeerde bij PrettyLittleThing, draait de 'A Legacy in Progress' rebranding om het...
Fashion |In beeld bezig met laden...
De nieuwe generatie ontwerpers op London Fashion Week FW25
Dit seizoen werd er veel gesproken over wie er níét aanwezig waren op London Fashion Week. Desondanks was er op de locatie een bruisende energie rondom de creatieve kracht die Londen tot een van de beste modesteden maakt als het gaat om het koesteren van opkomend talent. Centraal hierin stonden de ontwerpers die deelnamen aan het...
Fashion bezig met laden...
Gymshark benoemt Kim Dolder als CCO
Brits sportmodemerk Gymshark heeft Kim Dolder gepromoveerd tot commercieel directeur (CCO) om het merk te transformeren tot een "volledig omnichannel onderneming". Dolder zat eerder op de stoel als algemeen directeur voor Noord-Amerika bij het sportmodemerk. Als commercieel directeur zal Dolder verantwoordelijk zijn voor het creëren en...
Mensenbezig met laden...
Dit zijn de London Fashion Week FW25-kleuren volgens Pantone
Pantone, het wereldwijde trendvoorspellings- en kleuradviesbureau, onthult dat het kleurenpalet voor het herfst/winter 2025 seizoen van London Fashion Week, dat loopt tot 24 februari, een balans zal vinden tussen "een samenvloeiing van creativiteit, innovatie, erfgoed en verandering om een nieuwe visie te creëren". Vorig seizoen, voor LFW...
Fashion bezig met laden...
Gymshark opent flagshipstore in New York
Gymshark zet zijn internationale expansie voort en opent zijn eerste flagshipstore in New York City. Dit voorjaar staat ook de opening van de eerste winkel op het Europese vasteland gepland – in Amsterdam. De New Yorkse winkel zal zich vestigen op de 11 Bond Street en gaat later dit jaar open. De precieze openingsdatum is nog niet bekend. De...
Retailbezig met laden...
Longchamp omzet stijgt met 20 procent in 2024 en vestigt nieuw record
Het Franse luxe mode- en accessoiremerk Longchamp heeft een omzetgroei van 20 procent gerapporteerd in 2024. Het is een nieuw record voor het onafhankelijke merk, dat al vier generaties lang in handen is van en wordt gerund door de familie Cassegrain. Longchamp noteerde groei in elke regio en elk distributienetwerk, met "opmerkelijke stijgingen"...
Businessbezig met laden...
Snuggs haalt 5 miljoen euro op om groei te versnellen
Het merk voor menstruatieondergoed, Snuggs, heeft 5 miljoen euro aan financiering binnengehaald, onder leiding van de Amsterdamse investeringsgroep TripleB. Hiermee komt de totale financiering op 12 miljoen euro. Het merk zal de investering gebruiken om haar missie voort te zetten om menstruatieverzorging "comfortabeler, duurzamer en breder...
Businessbezig met laden...
Adidas lanceert nieuwe premium lijn A-type
Het Duitse sportmerk Adidas introduceert de A-Type, een nieuwe lijn met premium, luxe versies van haar producten met een nadruk op vakmanschap, onder het lifestylelabel Adidas Originals. De A-Type wordt beschreven als een "voortdurend evoluerende collectie, gericht op het herinterpreteren van iconen uit het ongeëvenaarde archief van de drie...
Fashion bezig met laden...