Deze week verzamelen denim lovers en experts zich op het Westergasterrein voor een nieuwe editie van Kingpins: de internationale beurs die draait om denim. Lees alles over de beurs, de komst naar Ams

Amsterdam heeft een grootse dichtheid aan denimmerken en een heuse 'Jean School'. Niet gek dat de stad ook wel de denimhoofstad van Europa wordt genoemd. In de maand april kleurt Amsterdam blauw met

House of Denim, het Nederlandse platform voor vakmanschap en innovatie in de denimindustrie, is uniek in de wereld. Het hoofdkwartier van het kennisinstituut, Denim City, is gevestigd in de Hallen, e

De denim industrie is al meerdere malen geïncarneerd in de afgelopen decennia en ondergaat op dit moment weer een grote verandering. De bescheiden spijkerbroek is van ver gekomen sinds hij gepa

Het Zweedse merk Acne stroomlijnt de denim-collecties. Het vervangt de complete bestaande collectie met geheel nieuwe ontwerpen, zo meldt Acne in een interview met Business of Fashion. Denim zal gaan

De wereldwijde modeindustrie is een leading industrie, die bekend staat om zijn grote spelers als Inditex, LVMH, H&M en Nike. De internationale kledingmarkt is op dit moment zo’n 3 biljoen

“De denim-industrie is gek op het woord premium, maar het lijkt alsof de manier waarop mensen het woord interpreteren juist steeds onduidelijker is geworden,” stelt Andrew Olah, oprichter

Het Amsterdamse jeansmerk G-Star gaat binnenkort een nieuwe app lanceren, de ‘G-star Jeans Matchmaker’. De tool gaat klanten helpen in de zoektocht naar de perfecte spijkerbroek. De app

Voor wie stiekem geen flauw idee heeft wat selvedge denim is. Wel heeft gehoord dat spijkerstof uit Japan de allerbeste is, maar geen idee heeft waarom. Of bluffend in de winkel staat en krampachtig

De Zweedse modeketen H&M presenteert een duurzame denimcollectie, genaamd ‘Conscious Denim’.“We zijn enorm enthousiast over Conscious Denim bij H&M. We hebben er hard aan g

De Europese Unie gaat de tariefverhoging op de invoer van premium jeans uit de Verenigde Staten intrekken. Vorig jaar mei werd het tarief op damesspijkerbroeken met 26 procent opgeschroefd. Een ja

“Rusland staat op de rand van een jeans boom.” Met deze woorden opende Reinhard E. Doepfer, de directeur van het European Fashion & Textile Export Council (EFTEC), het nieuwe Fashion&