• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Lancering Bijenkorf in Duitsland: “De groei in e-commerce ligt hoger dan in Nederland”

Lancering Bijenkorf in Duitsland: “De groei in e-commerce ligt hoger dan in Nederland”

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Na België is De Bijenkorf nu ook actief in Duitsland dankzij de lancering van Bijenkorf.de. De website gaat van start met meer dan duizend merken op het gebied van mode, beauty, home & living en eten. Ondanks de vele spelers in de Duitse markt ziet De Bijenkorf toch kansen, zo bevestigt het bedrijf schriftelijk tegen FashionUnited.

De markt in Duitsland is al vrij verzadigd, maar de groei van de Duitse e-commerce ligt tot en met 2021 hoger dan die van Nederland, zo motiveert een woordvoerder van De Bijenkorf. “Daarnaast zijn de Duitsers al zeer vertrouwd met het doen van aankopen bij internationale retailers. We zijn ervan overtuigd dat de combinatie van ons cross-category lifestyle productaanbod, onze sterke online gebruikerservaring en onze klantgerichtheid ons zal onderscheiden van de concurrentie.”

Bijenkorf: “Focus is noodzakelijk om succesvol te zijn in Duitsland”

Duitsland is de tweede markt waarin De Bijenkorf uitbreidt. In 2015 opende het luxewarenhuis al een webshop voor de Belgische klanten. “Onze internationale tests in België waren zeer succesvol en we konden in slechts vier jaar tijd uitgroeien tot een van de top 5 modespelers in dat land.”

De webshop en de logistiek worden beiden vanuit Nederland aangestuurd. Op het hoofdkantoor in Amsterdam is er een speciaal Duits team opgezet om de Duitse website aan te sturen. De bestellingen worden geleverd vanuit het distributiecentrum in Tilburg. Het enige wat wel vanuit Duitsland gebeurt is de customer service, dat gevestigd zit in Essen.

Uitbreiden naar andere markten staat nog niet op de planning, zo geeft de woordvoerder aan. “Duitsland heeft bijna vijf keer zoveel inwoners als Nederland en zelfs tien keer zoveel als Vlaams-België. Focus is daarom noodzakelijk om succesvol te zijn op de Duitse markt.”

Beeld: FashionUnited

De Bijenkorf
Duitsland