• Home
  • V1
  • Leads
  • Winst Van de Velde groeit 3 procent

Winst Van de Velde groeit 3 procent

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Dat de omzet van het Belgische ondermodeconcern Van de Velde dankzij de overname van de Britse lingerieketen Rigby & Peller en het meerderheidsbelang in de Amerikaanse lingerieketen Intimacy was gestegen,

maakte het bedrijf vorig maand al bekend. Nu blijkt dat ook de winst is gegroeid. De winst van het gehele concern steeg met 3 procent van 40 miljoen euro naar 41,2 miljoen euro. De winst per aandeel is gestegen met 8 eurocent naar 3,11 euro.

De

omzet van Van de Velde kwam uit op 179,8 miljoen euro, een stijging met 8,1 procent in vergelijking met vorig jaar. Het lingeriebedrijf dankt de stijging mede aan de overname van Rigby & Peller, zonder de overnames zou het bedrijf 2,2 procent gegroeid zijn.

Van de Velde denkt dat de omzet uit groothandel het komende jaar ongeveer gelijk zal blijven met vorig jaar. Retailontwikkelingen zijn lastiger te voorspellen, Van de Velde wil de vingers niet aan retail-prognoses branden. Voor het komende jaar staat wel het bijsturen van de Amerikaanse lingerieketen Intimacy op de planning. Vorige maand bleek dat de retailomzet van de ondermodeketen het afgelopen jaar met 8,1 procent naar 38,4 miljoen dollar (29,7 miljoen euro) groeide, nu zegt Van de Velde dat het jaar voor Intimacy moeilijk was. Het Belgische bedrijf neemt in mei 2012 de operationele leiding over van de minderheidsaandeelhouders om in elke winkel omzetgroei te kunnen bereiken. Tegen eind 2012 zullen 18 à 19 winkels open zijn.

Het meerderheidsbelang in de lingerieketen Intimacy is onderdeel van de strategie van Van de Velde, bekend van de merken Prima Donna en Marie Jo, om zich te richten op zelfstandige lingerieketens. Sinds 2008 heeft het bedrijf diverse lingeriemerken en –ketens verworven, waaronder het Spaanse merk Andres Sarda, de Nederlandse winkelformule LinChérie en de Duitse keten Oreia. "Het ondersteunen en versterken op verschillende vlakken van de zelfstandige speciaalzaak is een sleutelelement in Van de Velde’s verkoopstrategie," aldus directeur Ignace van Doorselaere ten tijde van de overname van LinChérie. In augustus van afgelopen boekjaar kwam daar een meerderheidsbelang van 87 procent in de Britse lingerieketen Rigby & Peller bij.

Foto: Marie Jo

Marie Jo
Van de Velde