• Home
  • V1
  • Leads
  • Weer een jaar van flinke groei voor Hermès

Weer een jaar van flinke groei voor Hermès

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Met een omzetgroei van 22,6 procent tot 3,5 miljard euro, kijkt het Franse modehuis Hermès tevreden terug op het afgelopen jaar. De meeste groei kwam uit Azië, met uitzondering van Japan. Het Franse bedrijf voor luxe mode, tassen

en accessoires groeide in het boekjaar 2012 met 25 procent in Azië. Hermès opende het afgelopen jaar twee winkels in Taiwan en China. Zes winkels werden gerenoveerd in het continent. In Japan werd 7 procent meer mode-item verkocht. En ook Europa en de Verenigde Staten boekten geen slechte resultaten met respectievelijk 15 en 14 procent omzetgroei.

Lederwaren

brachten met 1,1 miljard euro het meeste geld in het laatje. De modecollecties - van de hand van Christophe Lemaire - lieten echter de meeste groei zien. De omzet van de ready-to-wearlijn groeide met 22 procent naar 527,9 miljoen euro. De Hermès sieradenlijn profiteerde van een goede collectie en de presentatie van de tweede Haute Bijouterie collectie.

Hoeveel winst het bedrijf mag rapporteren over het boekjaar 2012 is nog niet bekend. Hermès maakt deze cijfers eind maart bekend. Wel laat het concern weten dat de resultaten positief zullen zijn. Dat zou onder andere komen door een goed vierde kwartaal.

Voor het komende jaar wil Hermès de huidige koers voortzetten en focussen op: creativiteit, uitbreiding van het distributienetwerk en het verbeteren van de productiecapaciteit. Thema van de nieuwste collectie is 'A sporting life'. Hermès richt zich hier mee op energie en optimisme. Voor het modehuis gaat sport verder dan een obsessie met presteren: het is een gevoel, stijl en bovenal draait het om plezier. Dat moet van de collecties afspatten.

Hermès