Valentino luidt Chinese expansietoer in met Shanghai-lijn
Door FashionUnited
bezig met laden...
De
Tientallen jurken in Valentinorood-tinten in de Shanghai-lijn
Het ontwerpduo heeft de collectie afgestemd op de voorkeuren van de Chinese consument. Minder haute couture, meer prêt-à-porter en vooral veel accessoires, die extra goed verkopen in China.De show vond plaats in een cruiseterminal aan de Huangpu River en viel samen met de opening van een ruim 7.500 vierkante meter grote flagship store in IAMP, een nieuwe shoppingmall voor luxemerken in high-end winkelbuurt Huaihai Road. Op de afterparty trad een operazanger op en de beroemde Chinese actrices Zhang Ziyi en Carina Lau waren bij de show aanwezig.
Met de nieuwe flagship store en de Shanghai-lijn luidt Valentino het startsein in voor een expansietoer in China. “Dit is een heel belangrijke gebeurtenis voor ons,” aldus CEO Stefano Sassi tegen WWD. “China wordt steeds belangrijker voor ons."
Maar liefst
Sassi verwacht dat dat cijfer de komende jaren alleen maar zal groeien. Vandaar dat het modehuis besloten heeft om uit te breiden in de regio. Volgend jaar komen er vijf nieuwe winkels bij. Bestaande winkels worden geüpdatet om aan de constant veranderende consumentenvoorkeuren te kunnen blijven voldoen.
Momenteel heeft Valentino 18 winkels in China. Het huis was relatief een laatkomer toen het in 2007 zijn eerste winkel in China opende.
Foto's: Valentino