Tommy Hilfiger handhaaft resultaat

Tommy Hilfiger heeft de netto omzet in het gebroken boekjaar dat eindigde op 31 maart jl. met 21 procent zien stijgen naar 1,6 miljard euro. Het merk, dat kleding produceert voor dames, heren en kinderen, dankt deze groei enerzijds aan de honderd nieuwe zelfstandige winkels die het het afgelopen

jaar geopend heeft. Anderzijds heeft de uitbreiding met de Japanse en Europese Footwear business die recent zijn aangekocht, bijgedragen. Het bedrijfsresultaat bleef met 270 miljoen euro gelijk aan dat van vorig jaar. De marges van het bedrijf zijn onder druk komen te staan doordat Tommy Hilfiger met name in de Verenigde Staten genoodzaakt was de prijzen te verlagen toen consumenten daar in september vorig jaar massaal op de rem gingen staan.

Tommy HilfigerIn Europa is de omzet met 14 procent gestegen naar 795 miljoen euro. De omzet in de Verenigde Staten steeg met 10 procent naar 898 miljoen dollar. De totale retailomzet steeg flink met 29 procent naar 3,4 miljard euro. Tommy Hilfiger heeft nu 900 winkels wereldwijd. In september 2009 wordt een nieuwe flagship store geopend op Fifth Avenue in New York. Maar ook de groothandelsomzet nam toe: met 16 procent.

"Net als iedereen hebben ook wij de economische realiteit onder ogen moeten zien," zei CEO Fred Gehring in een verklaring. "Wij moeten ons in toenemende mate richten op voorraad, debiteuren, kosten en liquide middelen. Het doet ons dan ook enorm veel deugd dat wij, ondanks de onvoorspelbare economische omstandigheden, ons groeipatroon hebben kunnen doorzetten in de tweede helft van het jaar, hetzij op een meer gecontroleerd niveau." Gehring zei verder dat Tommy Hilfiger een "aanzienlijk aantal organisatorische aanpassingen" heeft doorgevoerd. Het bedrijf richt zich het komende jaar vooral op uitbreiding in productcategorieën, geografie en het winkelbestand.

Foto: T-shirt uit de gelimiteerde collectie die Saiman Chow voor Hilfiger Denim ontworpen heeft.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN