• Home
  • V1
  • Leads
  • Tommy Hilfiger boekt omzetgroei

Tommy Hilfiger boekt omzetgroei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Tommy Hilfiger heeft in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar een omzetstijging geboekt van 3,5 procent naar 772 miljoen euro. In Europa werd een toename van de detailhandelsomzet van 24,4 procent ondersteund door een

positieve groei van 2,5 procent bij winkels die langer dan een jaar open zijn. Over het geheel genomen ging de Europese omzet 6,4 procent omlaag vanwege een vermindering van de groothandelsvolumes ten gevolge van voorzichtiger inkoop door groothandelsklanten enerzijds en de strategische beslissing van de onderneming om de groothandelsklantenkring te verkleinen anderzijds.

In Noord-Amerika is de vergelijkbare omzet gedaald met 3,5 procent. Dit werd echter gecompenseerd door een algemeen hogere omzet, wat resulteerde in een totale omzetgroei van 11,6 procent (3,7 procent zonder koerseffect). De totale omzet in Noord-Amerika groeide met 13,1 procent naar 324 miljoen euro (447 miljoen dollar). Bij de groothandel resulteerde de toevoeging van handtassen en schoenen alsmede de introductie van een nieuwe productgroep bij warenhuis Macy's in een groei van 23,3 procent (13,7 procent bij vergelijkbare wisselkoersen).

In de zes maanden periode tot 30 september 2009 werden in totaal 40 nieuwe winkels geopend. Tommy Hilfiger heeft nu 950 winkels wereldwijd. Van deze winkels is 50 procent geheel in eigen bezit en beheer.

CEO Fred Gehring is tevreden met de tussentijdse resultaten. "Ze vormen het bewijs van de kracht van het merk Tommy Hilfiger en illustreren de voordelen van ons uitgebalanceerd en gevarieerd bedrijfsmodel." Hij noemde de economische omgeving "bijzonder uitdagend". Gedurende de periode hebben we uitvoering gegeven aan onze strategie om onze klantenkring in Europa met 15 procent te verminderen om onze groothandelsportefeuille te versterken en te consolideren," aldus de CEO in een verklaring. De voorgenomen beursgang van de onderneming is voorlopig in de ijskast gezet.

Tommy Hilfiger is voor 80 procent eigendom van de Apax Group en gevestigd in Amsterdam. Naast de eigen merken Tommy Hilfiger en Hilfiger Denim behoort ook het merk Karl Lagerfeld tot de groep.

Tommy Hilfiger