Thomas Pink wint van Victoria's Secret
bezig met laden...
Thomas Pink, een bedrijf dat is vernoemd naar een achttiende-eeuwse, Britse ontwerper, vond dat de naam van de Pink-winkels van Victoria's Secret te veel op de naam van het shirtbedrijf leek. Victoria's Secret verdedigde door te zeggen dat beide bedrijven een totaal andere doelgroep bedienen, maar Thomas Pink is bang dat het luxe imago wordt geschaad door de sexy lingerie voor de massa. De rechtbank heeft het shirtlabel, onderdeel van LVMH, gelijk gegeven: Victoria's Secret maakt inbreuk op de handelsmerken van Thomas Pink.
Victoria's Secret verlies rechtszaak om woord 'pink'
Volgens Tom Carl, senior medewerker van het internationale advocatenkantoor Taylor Wessing, betekent de uitspraak niet dat modemerken nu kleuren kunnen claimen. "Thomas Pink's 'pink' is alleen geregistreerd als logo, het woord zelf niet," zegt Carl tegen Menswearinsight. "En de rechter gaf het merk vooral gelijk omdat consumenten het woord 'pink' al sinds 1984 op de deur zien staan."
Victoria's Secret lanceerde het label Pink in 2002. Het merk is gericht op vijftien- tot tweeëntwintigjarigen en wordt wereldwijd verkocht. In augustus 2012 opende het bedrijf een Pink-winkel in Groot-Brittannië. Het lingeriemerk heeft ook vijf winkels voor het Victoria's Secret-label.