Salvatore Ferragamo verhoogt prijzen in Europa

Na Prada en Louis Vuitton gaat nu ook het Italiaanse designerlabel Salvatore Ferragamo de prijzen van zijn producten in Europa opschroeven. Tassen, schoenen en kleding van Salvatore Ferragamo worden in Europa tussen 9 en 11 procent duurder.

De prijsverhogingen worden de komende weken al doorgevoerd. Dat heeft chief executive Michele Norsa bevestigd in een interview met The Financial Times.

HoofdredenSalvatore Ferragamo verhoogt prijzen in Europa voor de toeslag is de enorme belangstelling van Chinese toeristen voor Europees design. Producten van merken als Prada, Louis Vuitton en Salvatore Ferragamo zijn hier gemiddeld 30 procent goedkoper dan in China, omdat daar op Europese luxegoederen zo'n 20 procent belasting geheven wordt. Resultaat is dat Europese merken in Europa meer producten aan Chinese consumenten verkopen dan in China zelf. Volgens de Financial Times zou het gaan om maar liefst 70 procent van de retailomzet in Europese steden. En dat terwijl de retailomzet in China, waar dezelfde bedrijven tientallen nieuwe winkels willen openen, begint te stagneren.

Ferragamo heeft laten weten de huidige franchises in China weer in eigen hand te nemen. Ook staan mono-brand winkels gepland op het Chinese vasteland en in Hongkong, Taiwan, Indonesië en Zuid-Korea. De huidige winkels op belangrijke locaties in Europa worden dit jaar gerenoveerd. Salvatore Ferragamo dat in 1927 in Florence werd opgericht, is sinds 2011 genoteerd aan de beurs in Milaan. Sinds de beursgang is de waarde van de aandelen met 65 procent gestegen.

Vorig jaar heeft Prada een prijsstijging in Europa doorgevoerd. Producten van Louis Vuitton zijn ook zo'n 8 procent duurder geworden. LVMH zei in oktober dat de vraag naar luxe goederen zo groot is en dat het bedrijf zich om die reden een prijsverhoging kon permitteren.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN